Sidor

tisdag 2 januari 2024

Jag är tillbaka!

 God fortsättning på det Nya Året 2024!

Efter mer än ett års frånvaro - har jag tänkt starta upp den här bloggen igen!

Ja jisses, som det kan bli...... Men jag har faktiskt saknat bloggandet under vinterhalvåret, dvs oktober tom mars. 

Från april tom september lever vi ju Husbilsliv och då blir det resedagbok på den bloggen: Husbilen Moby Dick (länk finns i vänstra marginalen).

Livet har rullat på, som vanligt under de här 14 månadernas frånvaro.

#myrathewhippetcross har hunnit bli drygt 2,5 år. Men är fortfarande mer vild än tam! Zelda fyller i morgon 11 år! Numera en lite rundlätt dam, med mycket pondus.

Barnbarnen är numera snart vuxna! Victor 22år, Alva 18år, Freja 17år, Jacob 15år, Tristan 9år och Siri 8år men fyller 9år nu den 9 /1!

 Det skiljer bara två månader mellan Tristan (fyller år 1/11) och Siri.

Hur är mitt liv numera då?

Som vanligt finns det alltid något på stickorna!

Jag försöker minska mitt garnlager och tycker det går riktigt bra! Men ibland finns ju inget garn som passar - då får det bli ett inköp. I december månad blev det en del Isländskt ullgarn inköpt..... Det ska bli två Islandströjor, en till maken och en till mig! Makens är redan en bra bit på väg!

Det blir även en del sytt. Men inte lika mycket som tidigare. 

Under min frånvaro här på bloggen har jag blivit en "åretrunt badare"! Älskar mina morrondopp - även på vintern! Visst, vissa dagar, när det är kuling och regn, är det ju inte lika lätt att ta sig till badplatsen för ett dopp. Men jag mår så bra av det där doppet, så för det mesta överväger den där behagliga känslan, otyget med med vädret!

Hur blir upplägget fortsättningsvis, då?

Jag kommer att blogga från Mobilen, precis som jag gör med Husbilsbloggen. Fotona finns ju i mobilen, så det är enklast. Tänker mig att det blir mer som dagboksanteckningar, kanske inte varje dag men i alla fall ett par dagar i veckan. 

NU KÖR VI!!!!

Siv

Inga kommentarer: