Sidor

söndag 7 januari 2024

Vinter......

Häromdagen kom det ju en hel del snö, i alla fall i blekingska mått mätt. Eftersom det har varit rejält kallt 🥶 (runt minus 10-15°), då ligger ju snön kvar. Sån där fin pudersnö! 
Idag gick hundpromenaden både genom skogen, längs havsviken och längs ån.
Som tur var, hade vi den kalla nordanvinden i ryggen, så promenaden blev riktigt behaglig.
Vi gick ut till badplatsen. Jag ville kolla om någon badat och öppnat isvaken maken fixade åt mig igår?
Jodå, den var öppnad idag, så någon har badat - men det var inte jag! Jag tog en paus idag. Igår var isen ca 3cm tjock, men den har byggts på med flera centimeter på ett dygn!
I morron blir det nog ett dopp igen - så det var ju bra att vaken blev öppnad idag. Den hinner förhoppningsvis inte frysa igen med ett allt för tjockt istäcke till i morron.....

Lördagen gick i sakta mak. Det blev en hel del stickat, kollat på Stickpodar och lyssnat på ljudbok. En bra dag , med andra ord.
Testar en ny författare och en serie som utspelar sig på Öland. 
Vi är ju mycket på Öland, med Husbilen, så många av platserna är bekanta.
Det är ju alltid svårt med en ny författare. Men den här kändes bra direkt. Det har väl med formspråket att göra, om det tilltalar mig eller inte. OK - uppläsaren är ju viktigast! En kass uppläsare, kan förstöra den bästa boken! Jag får återkomma med mer omdöme, när jag kommit igenom boken.

I eftermiddag blir det mer stickning, ljudbok och kanske något på YouTube.

Siv

Inga kommentarer: