Sidor

tisdag 16 januari 2024

Ny "vän" i köket!?

Strax innan årsskiften skaffade vi en Airfryer!
Kände egentligen inget behov av en sådan..... men med höga elpriser och bara två "i maten", kändes det som ett alternativ till att värma ugnen. Vi är fortfarande i testningsfasen - men så här långt funkar det bra. Vi har lagat lasagne, den blev perfekt. Även tonfiskgratängen blev perfekt.
Vi köpte till några silikonformar, och den här fyrkantiga är jättebra. Vi har två runda också, men de passar bättre till att värma i, eller att laga till typ kycklingben. Vi får se hur det här utvecklar sig fram över....... man ska ju kunna baka i den också!
Vädret då?
Vintern håller sitt grepp om Blekinge, även om det har varit ett par dagar med plusgrader och underkylt regn. Skridskoisen blev helt förstörd!
Vattennivån har återhämtat sig, så i går var den mer normal, men vädret var ruggit och blåsigt - inte alls som på bilden ovan!
Idag har 12 minusgrader och sol! Verkligen växlande väder, för i morron blir det runt nollan  kulingvindar och risk för snö! Det inbjuder inte till ett #kallbad! Jag kanske ska  ta ett dopp idag, trots kylan? 

Stickningen går framåt.
Det är roligt att sticka mönster, och med en ljudbok i öronen går det ännu bättre. 
Vi firade yngsta barnbarnets 9årsdag i söndags, med tårta, paket och sång - precis som det ska vara!

Annars då?
Mitt Instagramkonto har hackats! SHIT!!! Har åtgärdat det jag kan. MEN, der känns inte kul!
Har funderat hit och dit..... och är väl inne på att skita i "sociala medier" och ta bort både IG och FB! Det är ju mest reklam ändå! Får återkomma  när jag bestämt mig.

Siv




Inga kommentarer: