Sidor

torsdag 25 januari 2024

Vår i luften?

I alla fall kändes det så, idag på förmiddagen!
Det blev en tidig hundpromenad i dag. Vi hade tid för vaccination hos  veterinär Cilla kl 9.30. Så vi gick hemifrån vid nio. Zelda fick sin rabiesvaccination och promenaden fortsatte längs muren runt Vörta och sen Sjuhallavägen hem. Väl hemma bestämde jag mig för att vädret var godkänt för ett dopp i havet! Ryggsäcken packades och jag tog maken och hundarna med på promenad till Tallan!  Idag blev det ordentligt rastade hundar. Myra fick rusa av sig, medans jag tog mitt #kallbad! 
Idag var vattnet riktigt högt! Yttre delen av bryggan såg ut som en flotte! Isen har släppt längs strandkanten och bryggan......så kanske det blir vår snart?
Det var så högt vatten att ån översvämmade gångvängen, idag! Men vi var förutseende och hade våra Lundhagakängor på fötterna, så vi kunde plaska oss igenom pölarna på stigen.
I eftermiddag har jag lyssnat på ljudbok och stickat på sockor. 
Det får bli en tredje mönsterrapport, sen får jag se hur det blir med skaftet....... Mönstret är inte kul att sticka, och det blir inte särskilt fint! Men jag tänker inte repa! Fortsättning följer. 
Fortsätter med ljudbok och stickning, även i kväll. Kanske blir det ärmstickning på min islandströja då?

Siv


Inga kommentarer: