Sidor

fredag 12 januari 2024

Vintern håller i sig!

Det härliga vintervädret har fortsatt. Inget vi är vana vid i denna delen av landet, precis. Men jag njuter av solen och den kyliga luften. Det bästa är ju trots allt, att det inte har blåst särskilt mycket! 
I onsdags tog jag bussen in till Stan. Äntligen kom jag i väg till "frissan"! Tio veckor sen sist, jag blev klippt! Snacka om att det var behövligt! Jag avstod mitt morrondopp - att bli snaggad vägde tyngre.

Men i går promenerade vi med hundarna till badplatsen. 
Enda nackdelen med det här fina vintervädret är ju att vi inte har badplatsen för oss själva! Isen utnyttjas av hockeyspelande ungdomar. Barnfamiljer är där och lär småttingarna åka skridskor. Och idag drog ett gäng iväg på långfärdsskridskor! 
Trots att det varit lite mildare på dagarna, någon plusgrad, är isen tjock.
Vattenståndet har farit lite upp och ner. Idag var det väldigt lågt......jag fick nästan sitta på botten, för att bli doppad! 
I morron blir det inget dopp - det ska regna😱
hela förmiddagen!  Naturligtvis ska det frysa igen, efter det! Snacka om att det blir  besvärligt väglag sen! Jamen, det är ju typiskt blekingsk vinter.......

På stickfronten går islandströjan framåt. Kropp och ärmar är ihopsatta och okets mönsterstickning ska påbörjas. Nu är det, bara det roliga kvar!
Jag har även ett par mönsterstickade sockor på gång.
Inget av ovan, är någon TV-stickning - så jag har lagt upp till ett par "vanliga" sockor också. För en TV-stickning behövs!

I morron, lördag, börjar Hundpromenaderna i Byn, efter jul- och nyårs-uppehållet. Det ser vi fram mot, både jag och dogsen!

Nu blir det mönsterstickning på islandströja, sittande i solen som lyser in vardagsrummet.
Det är ju fler än jag, som vill njuta av solen.....

Siv 

Inga kommentarer: