Sidor

söndag 27 januari 2013

Tillbaka till gråväder.

Så var det slut på det fina vintervädret! Tillbaka är det grå, trista, ruggiga och blåsiga vädret. Solnedgången i fredags förebådade sämre väder.....
Bakom husen syns en molnskärm bygga upp. Och den är fortfarande kvar. Och litar man på SMHI, så kommer det trista vädret att hålla i sig hela nästa vecka. Dessutom ska det regna! Ja,ja, vi får ta det väder vi får, så det är bara att "gilla läget"!
Har kommit ihåg att fota min Abra Alba och Åremössan.


Pulsvärmaren känns varm och go', och när bara "tummen" kommer på plats blir den perfekt. Sen ska bara nummer två stickas också.
"Åremössan" är ju i mina favoritfärger, grönt och lila, men de blev lite ljusa i tonen på bilden. Det är ju inte helt lätt att få till färgerna bra i lampans och blixtens sken.

Helt slut är väl inte möss-säsongen ännu, så jag hinner nog att använda den.

I går var jag på Biltema och handlade mer förvaring till mina garner...... Ska bara fixa på hjulen, så får det bli en bild sedan. Mannens kommentar var: "Hm, med allt ditt garn kan vi aldrig få plats i en mindre lägenhet!" Vem har tänkt  flytta till något mindre?? Inte jag i alla fall! Nu är det så att mannen också har en massa "bra att ha" grejor, vilka kräver en del förvaring, så hans kommentar räknas inte!
Tradera fick ett besök idag! Aj,aj, aj! Det är aldrig bra med såna besök! Eller jo, det är det ju egentligen....
I dag klickade jag hem korta strumpstickor i bambu, sk fingervants stickor! Och precis när jag gjort det, kom jag ju ihåg att jag stickar ju det mesta på magic-loop! Men vadå! De kommer säkert till användning de också!

Ha en bra söndag, alla ni där ute i snålblåsten! (Fy, så ruggit det är idag!)
SES!!

3 kommentarer:

Henrietta sa...

Finns det något så härligt som när man hittar förvaring som funkar? Det är äkta lycka det :)
Ha det så gott!
Kram Henrietta

Eva Hudin sa...

I helgen har jag inte stuckit näsan utanför huset, det har räckt med att titta ut. Handledsvärmare är ganska snabbstickade och restgarnerna blir färre och ger plats för nya stora :-)
Tradera är lockande, jag håller mig borta!
Må gott!
/Eva

Anonym sa...

Ja fy för den lede vad ruggigt det har varit. Idag har vi varit ute o spårat och det drog rejält om näsan, kan jag säga.
Efter sorteringen av mina garner har jag bestämt mig för att hålla mig borta från Tradera... i alla fall ett tag ;)
Höres!