Sidor

söndag 20 januari 2013

Kylan håller i sig.

Vi får allt ha vintern ett ta till. Inte mig emot. Jag gillar snö och kyla, när det är vinter. Vi är ju inte så bortskämda med snö här på sydänden av vårt långa land, så när den nu är här får den gärna stanna ett tag.

Vi har varit hos dottern och börjar röja ytterligare en hage. Åtta minusgrader, så det gällde att hålla igång med att kånka ris till brasan. Kan ju bara säga att jisses vad vi får släpa ris i vinter! Det kommer att ta tid att få ordning på den här hagen:









Igenvuxen, det är bara förnamnet på den här hagen!
Idag blev det fyra timmars arbete. Kändes skönt att åka hem och mjuka upp kroppen i ett varmt bad efter slitet. Mannen jobbade där i går också, medan jag låg hemma och sov efter en jobbnatt! Kan väl säga att maken behöver ett par dagars vila efter en så'n här helg.

Lite stickat har det allt blivit sen sist. Jag har äntligen börjat på oket på koftan! Det är första gången jag stickar ett ok. Knöligt när jag ska sticka förbi ärmarna, så här i början. Tänkte ta till korta Knit Pro-spetsar, för att inte bryta av de långa. Men naturligtvis hade jag inte rätt storlek hemma. Märkligt det där, att det alltid fattas just det man behöver, trots att man har många att välja på!! Ja,ja, några knöliga varv till, så ska det nog gå lättare sen. Det finns hopp om en färdig kofta.
Är sugen på att börja på något nytt...... Men försöker stå emot. Sockor, vantar, sjalar hägrar med inbjudande mönster. Kanske det blir lite Lovikkavantar som får följa med till jobbet? Det är väl ett lagom projekt, nu när jag vill bli klar med koftan??!

Hoppas ni har en skön och slapp avslutning på söndagen. Det ska i alla fall jag ha nu!
SES!

1 kommentar:

Unknown sa...

Duktiga ni har varit då, men det är ju kallt ute. Här har vi haft -10 hela dagen. Tänkte på dina hundar i förra inlägget fy vad dom måste frysa när det är kallt. Min frös fast hon har tjock päls. Fast dina har söta kläder. Ska bli kul att se koftan när den är klar. Önskar dig en härlig vecka kram Beijan