Sidor

torsdag 3 januari 2013

Måste bara.....

... visa mitt fina Lovikkagarn från Kampes!
Två härvor av varje färg blev det, olivgrön, neongrön, röd och klarblå. Nu ska det bara bli vantar och någon mössa av det också. Har sedan tidigare tidigare en härva grått lovikkagarn från Garngrossisten. Det kan ju alltid bli utfyllnad om något inte skulle räcka.....
Börjar få problem med en seninflammation i min vänsterhand! Attans, inte bra när jag vill sticka! Har fått behandling tidigare, med kortisonsprutor och lyckades då skjuta en operation på framtiden, det är tre år sedan nu! Vill inte opereras, för då får jag ju inte sticka på länge. Hemska tanke!!! Orsaken till problemet är inte enbart stickningen, utan mitt jobb! Jobbar ju på laboratorie och korkar av många provrör varje natt! Får väl lära mig att använda högerhanden till detta arbetsmoment, men det blir svårt..... det finns ju hjälpmedel också, men det går ju fortare "för hand".... Jag får kurera mig med några Ipren, ska in och jobba igen på lördag kväll. Jag får försöka ta det lite lugnt med stickorna också, men det blir ju svårare.

Ha en fin torsdagskväll,
SES!!

Inga kommentarer: