Sidor

fredag 18 mars 2011

Igen!

Så var det vinter igen. Fast det är väl synd att kalla det här slasket för snö och vinter. Gammel-Line satte in bromsarna på alla fyra tassarna i eftermiddags när vi skulle ut på rastning! Trots att klockan blivit mycket, då jag haft sovardag, kunde Line tänka sig att knipa ett tag till! Täcke på och och ett stadigt tag i kopplet, så fick jag släpat runt henne så även hon blev rastad. Men någon längre promenad blev det inte. Själv var jag ganska nöjd med en kort rastningsrunda. Det är ju en natt kvar att jobba detta passet, så det gäller att spara lite på de gamla benen, så man orkar hela natten.

På mitt jobb kan man köpa det mesta. Barn och barnbarn säljer en massa saker för sina idrottsklubbars räkning. Allt från underkläder (superbra sådana) till salamikorvar. Även  smink och danska kläder. Så har man inte lust att gå på shopping, kan man fixa det på jobbet! Inte illa.
Härom veckan var det sponsring på "Änglapengen". Några föräldrar till cancersjuka barn köper in "bra att ha" saker till barnavdelningen med hjälp av sponsring. Som tack för bidraget får man en liten Ängel. Klart man bidrar, för att underlätta tillvaron för de här barnen. Sist gick pengarna till en Ismaskin.

Hade mitt "hemliga" projekt med till jobbet i natt. Konstaterade att det var ytterligare ett arbete som får repas upp och börja om från början! Ja, som sagt tidigare: garnet varar länge.... Måste minska på storleken, så det blir till att räkna ut hur många maskor jag ska minska, för att få ihop det i slutänden! Jag blir bara så trött, när det måste börjas om från början på nästan allt jag gör. Varför kan det inte bli rätt från början?? SUCK! Tar nog mannens sockor med i natt. De blir i alla fall bra. Innan jag började på nr två fick han prova ettan. Den satt som en smäck. Ja jag får väl glädjas åt det lilla....

Ha nu en skön fredagskväll därute i stugorna, nu är det helg.
Jag drar snart till jobbet. Men i morron är det min tur att njuta av helgen!

På återseende.

2 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Haha...jag har också ett handarbete där garnet varar länge, har rivit upp det fyra gånger nu, jag har kört fast med mönsterbeskrivningen, fattar inte hur jag ska göra. Gjorde ett nödrop om hjälp på facebook. Två har hört av sig och ska försöka hjälpa mig. Bla. vår gemensamma vän som du kallar M. Önskar dig en Trevlig Helg när sista jobbenatten är avklarad.
Kram!

Anonym sa...

Men vaddå hemligt projekt?? Blir ju hur nyfiken som helst nu jö =))))
Hoppas att det gick bra att jobba och att skallavärken gav med sig... jag har haft min dos idag.... och doktor K hade rätt..... idag kom knölarna också... geniknölarna you know =))
kram