Sidor

lördag 12 mars 2011

Genväg?

Så här såg det ut igår när vi gick gångvägen längs ån:
Ett av de större gamla träden hade gett upp i ovädret som drog förbi under torsdag till fredag. Om man hade haft bra balanssinne kanske man hade vågat sig på en genväg hem?
Blåsten är kvar, men den har avtagit ordentligt. Skönt. Efter min skönhetssömn idag tog vi en promenad med hundarna, mannen och jag.  Det är isfritt i ån, från kyrkan och ner till åmynningen. Så nu är det är VÅR på gång! Solen tittade fram och fåglarna höll konsert. Vad mer kan man begära?
Det skulle vara flera såna här i så fall:

Sockarna är en bit på väg, i alla fall den första.....Stickade på hälen igår och fick riva upp tre gånger innan det blev rätt! Kan ju bero på att M och jag fikade och snackade en massa samtidigt? Simultankapaciteten verkar ha minskat med åldern?! Kan det vara möjligt?

Ja, så är det bara en natt kvar på detta passet! Det går fort, men ännu fortare går ledigheten! Märkligt.
Så snart är det tisdag och Stickcafé igen!

Ha en skön melodifestivalkväll!

HÅLLER TUMMARNA FÖR THE PLAYTONES!

På återseende.

2 kommentarer:

Eva Hudin sa...

Ingen TV här inte. Antenn-sladden har liksom gått sönder... Mycket avtar med åldern, tycker jag. STOPPA PRESSARNA! Åtta svarta minigorillor ligger och sover vid mina fötter. Man smälter!

Hedvig sa...

Hade varit väldigt kallt att ramla i om balansen svikit! ;)