Sidor

fredag 7 januari 2011

Det som göms i snö.....

.....fast hos oss har det varit en massa gömt i skåp! Bland allt annat bråte hittade jag de här:
Hade inte en aning om att jag hade de här! Framför allt inte julpysselboken! Måste ha inhandlat den när dottern var i pysselåldern. Barngarderoben har jag sytt efter, när barnen var små. Då blev faktiskt symaskinen flitigt använd.                                          100 handarbetsidéer har jag också använt. Då blev det den här lusekoftan till mannen:

Jag vill minnas att jag tänkt sticka en till mig också, men det blev aldrig av......

Nu är det klart med renoveringen av vår lägenhet, så till helgen går första lasset! Just nu ser vårt vardagsrum ut som ett inferno! Kartonger och möbler huller om buller. Vi har kånkat ner från övervåningen, allt som kan undvaras, nästan i alla fall. Mannen tyckte att det var skönt att gå till jobbet och vila upp sig idag. Jag säger bara det: hade ingen aning om att det fanns så mycket i skåp och lådor!!!
Sen är det ju en del som är lite oroliga att de inte kommer med i flytten,
 ......så det gäller att ta plats medan det finns!

Det blir inte så mycket stickat just nu, men härom kvällen gjorde jag ett ryck på regiasockorna, så nu är hälen avklarad och första mönsterrapporten på "foten". Alltid nå't, det går ju framåt i alla fall.

Idag är det hundpromenad på schemat! Det får bli en rejäl sådan, för i morron blir det nog bara korta kisserundor.

På återseende......

5 kommentarer:

Anita sa...

Ja det är väl snurrigt så mycket saker man samlar på sig. Tänkte försöka röja lite när jag nu ska gå sjukskriven ett tag framåt (även om vi inte ska flytta)- får se om jag också gör några "fynd".

Eva Hudin sa...

100 handarbetsidéer har jag också haft, det bar många bara beskrivningar i den om jag inte minns fel. Det som göms i snö... En del hundägare verkar inte fatta det, i alla fall inte här där jag bor. Tänk vad härligt när ni kommit i ordning och bara kan pusta ut. De sista åren har jag pustat ut några gånger och det är verkligen skönt. Om ett par veckor är det dags för Disa att valpa, och jag funderar på hur man gör för att "marknadsföra" dom. Min siameshona tog jag kullar efter och dom sålde jag på framförallt utställningar. Du och Majsan kanske har några bra tips.

Anonym sa...

Vilken tur att du hade sparat på böcker o tidningar =)
Jisses vilket jobb och sticka en sådan lusekofta... förstår att det "bara" blev en!
Ta det nu så lugnt ni bara kan med bärande o kånkande!

Hedvig sa...

Vad mysigt med sådana där gamla mönsterböcker! Vilken skatt du sitter på! :)

Tack för din rar kommentar om min klänning förresten. Jag kan behöva lite uppmuntran med den...

Ha en fin helg! :)

Trollmamma sa...

Så Kul att hitta gamla alster o som är gratis eftersom dom är dina !!
Jag stickar magic loop när jag stickar sockar eller annat rundt på rundstickor ...
Man måste ha rätt lång o flexibel rundsticka o man delar sticket på mitten då http://cessistickar.blogspot.com/2008/01/magic-loop.html detta är en rätt bra beskrivning dock är det många super bra videos på y tube bara sök på magic loop
Ha en bra kväll !!