Sidor

tisdag 2 november 2010

Stickcafé.

Idag blev det inte många varv stickade när jag var på stickcafét. Men nån ska ju sköta snacket oxå! Men så var de andra så mycket flitigare:
Cafét finns i en gammal köpmangård i centrala Karlskrona. Här träffas vi varje tisdagsförmiddag och stickar eller virkar och fikar med Anneli's hembakade frallor och kakor MUMS!

Cafét ligger nästan längst in på gården.

Så var det mitt sockprojekt. Rådet jag fick idag av Lilly, som är en fena på att sticka sockor, var att inte lägga energi på flätmönster på mitt Regiagarn: det kommer inte att synas!! Ja, då är jag tillbaka på ruta ett.....
Jag får leta upp ett mönster som passar bättre till melerat garn. SUCK.

På återseende.

2 kommentarer:

Majsan sa...

Oj, vad många ni var idag.... och flera nya ansikten, ser jag!

Eva Hudin sa...

Så mysigt ni ser ut att ha det på stickcaféet. Ja, de virkade hattarna är bäst, fräckast. LYCKA TILL!
Jag har lovat mig, inte första gången, att göra färdigt det som ligger innan jag börjar på något nytt. Men fästa trådar och sy ihop med mera är inte lika roligt. Men det måste ju göras, eller...