Sidor

fredag 19 november 2010

Sjusovarväder.

Idag har det varit bra sovarväder. Regn och rusk. Hundarna ligger stilla, bara för att slippa gå ut! Och jag sover gott. Brukar inte sova så länge efter min sista natt, men idag sov vi till klockan två! I och för sig så var jag riktigt trött när jag kom hem i morse, så sömnen behövdes säkert. Mannen uppskattar nog att jag är utsövd så jag kan hålla mig vaken längre än till klockan åtta i kväll! Det är ju fredag och arbetsveckan är slut. Det blir något gott att äta och kanske ett glas vin till maten. Men vinet är ju att utmana ödet om förtidig sömn, i alla fall för mig......

Sticket har tagit fart igen. Barnbarnets tröja går framåt. Avmaskade båda stycken tillsammans, för att slippa sy axelsömn. Det är väldigt smidigt. Har börjat på ärmarna nu. Jag brukar alltid sticka båda ärmarna samtidigt..... MEN det blir allt väldigt trassligt med alla garnnystan!
Känner mig faktiskt ganska nöjd med resultatet, så här långt. Hoppas nu att ärmarna går fort att sticka klart!
Jag är sugen på att fortsätta på mina regiasockor.

I morron hade vi tänkt träna agility. Det är ett par veckor sen sist, så jag är sugen. Men ska det fortsätta att regna är det ganska meningslöst med mina ridgebacks! Qeylah brukar stanna inne i tunneln, för att slippa vara ute i regnet! SUCK! I såna lägen hade det varit enklare med en Labbe!
Vi har en Agilitylista i Ridgeback-klubben och där ligger vi på delad 6:e plats i agility och på 5:plats i hopp. Jag är faktiskt stolt över våra prestationer! Ridgeback är ju inte nån agilityhund precis. Men på listan är vi nog 8 aktiva utövare, så visst går det, bara viljan finns. Mycket beror nog på att vi som förare är lika envisa som våra hundar. Sådan herre, sådan hund, heter det ju!

Vi hoppas på uppehållsväder i morron!
Ha´ de´gott!!

4 kommentarer:

Anita sa...

Hej! Roligt att du hittade till mig. Tack för kommentaren om halsduken. Nu ska jag se mig om hos dig.

Majsan sa...

Ja det har verkligen varit sjusovarväder idag. Jag tog dogsen och körde upp till Målatorp. Släppte dem på ett stort fält, så de fick rejsa av sig.... sen bar det hemåt igen.
Tröjan till J blir jättefin! Ska bli kul att se det färdiga resultatet.
Ha en fin helg!

Eva Hudin sa...

Siv, här har det snöat i natt, men det blir väl som det brukar, det regnar bort. Jag brukar också sticka ihop avmaska samtidigt, det blir ju så mycket snyggare då. Men då måste man ju sticka ärmarna på strumpstickor, vilket jag gör just nu, lite knöligt är det allt.
Vad roligt att det går så bra för dig och dina hundar i agility. Ja, envis måste man nog vara. Jag försökte med min irländska setter, men snacka om att vara uttråkig, hon såg verkligen lidande ut, och förnärmad. Disa skulle tycka det var roligt, för hon behöver stimuleras har jag förstått, men nu är det stimulans på en annan nivå som gäller, hon och hanen träffas ju varje dag.
Idag ska jag ta med grannen ut på granvinde-jakt och jag vill helst hitta en gammal fin i trä.
Ha det!

Eva Hudin sa...

Granvindor är väldig praktiska!