Sidor

tisdag 23 november 2010

På tvären....

...ja, så har det regnat hela dagen! Nu ser det ut som syndafloden är här. Överallt är det vatten! Större eller mindre "pölar". Det hjälpte inte ens med oljerockar till hundarna! Line (gammelhunden) vägrade gå ut vid lunch.
Förmiddagen tillbringades på Café Nyfiket, där vi var några tappra själar som trotsat vädret för att samlas till stickcafé. Som vanligt hade vi trevligt med mycket prat och gott fika, samt ett och annat varv som blev stickat.

Idag hittade jag till övervåningen på Caféet, som såg lika mysig ut som nedervåningen, men med ännu lägre takhöjd. Men det är ju en del av charmen.
Men träsoffan och öppnaspisen med härligt värmande brasa, gör ju inte valet så svårt var man vill sitta och sticka! Och idag konstaterde jag, att jag är inte ensammen om att riva upp..... Men garnet räcker ju längre, eller??
På vägen hem inhandlades rundsticka 40cm storlek 3½, till Hello Kitty mössorna. Så låg det så fint garn innanför dörren i stickaffären! Naturligtvis fick det också följa med hem.......

Vad det ska bli av dessa nystan? Ja säg det! Men jag kunde inte bara gå förbi. Jag har nog drabbats av garnmani.
Nu väntar två nattpass, igen. Det blir till att sticka på mössorna om utrymme finns.

Simma lugn!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag funderar också över vad det ska bli av det fina garnet.... och i morgon får jag nog ytterligare garn o mönster..... Jag hade ju inget innan *hehe*
kram o natti

Eva Hudin sa...

Stickcafé på förmiddagen skulle passa mig utmärkt. Men det förutsätter ju att man kan och vill flexa om man jobbar.