Sidor

torsdag 31 oktober 2019

Ännu en månad.......

Jisses, vad tiden rinner i väg! Oktober månad försvann i ett nafs! I morron fyller två av våra barnbarn år. Båda i samma familj - äldsta fyller 14 år och minstingen fyller 5 år. Inte konstigt man börja känna sig "gammal"! Bara att gilla läget. Kalas är det på söndag eftermiddag.

"Treveckorssalladen" är slut - igen! Märkligt nog äter mannen den med god aptit - vilket jag inte trodde han skulle göra?!  Det blir en ny sallad gjord i eftermiddag.

Så mycket har inte hänt sen sist. Eller, jo.... det har blivit sytt en del. Har fortfarande ont i vänsterhanden, så det blir bara korta stunder med stickorna.
Det får bli lite redovisning av färdiga alster.
Först ut är mannens sockor, stickade i Regia, Arne och Carlos. 90 gram gick åt.
Det var allt stickat. Men jag har tagit upp min Ranuncukus igen. Oket börjar bli färdigt. Bara ett par varv kvar tills jag delar av för ärmar. Har ingen bild för tillfället.
Så var det det sydda.
Jag har sytt av den flossade joggingen med rävar, som jag köpte på Sylanet. Det blev en "Raglan Hoodie with a Twist", mönster från Made by Runi.

Jag använde inte orginalhuvan, utan tog den som går omlott i stället. Det blev en bit tyg över som jag sydde ytterligare en tröja av. Kompletterade med svart flossad jogging som var över från syrrans klänning.
Det blev en del pusslande, för jag fick skarva ärmarna på två ställen, för att det skulle räcka. Men vad gör det? När jag har min Cover, som syr så fina sömmar!
Jag har även sytt en tunika till lilla Mor.
Mönster är Sunday Morning, från Sewinghearth Design. Den satt som en smäck, när hon tog den på i söndags, när vi var där och fikade.
Sen har glömt att visa det jag sydde på Sylanet.... så det kommer här:
 En T-shirt till Siri och en långärmad tröja till Tristan.
Samt ett par tights till Siri.
Det var ju som sagt "mycke snack och lite verkstad"!
Men vad gör det? Vi hade trevligt......

Sen sist har vi haft ett riktigt höstrusk. Med kraftig blåst 19-20 sekundmeter, och regn! Ja det var första höststormen det. Det kommer säkert flera! November brukar ju bjuda på en del gråväder och blåst!

Nej, nu får det vara för idag! Solen är framme, så det är lika bra att passa på, att ta den där hundpromenaden , innan solen försvinner igen!

SES!



1 kommentar:

Barwitzki sa...

Hilsener til deg. Herlige Shirt og genser du har sydd. Fantastisk.
Vi har hatt i natten første frost og så jeg hadde klipp alle roser i hagen...
nå to herlige roser-bukett i stua i vasen. I dag begynner her "Pepperkake-
fest" - 3 dager - Her i lille byen er 8 bakeri - baker bare pepperkake -
hele året. Og alltid begynne November er "Pepperkakefest". Mange, mange
mennesker kommer og mange, mange salgsstand med mange forskjellige produkter og denne 8 bakeri Pepperkake-Stand :-)))
Solen skinner :-)) Så jeg går på tur... nå :-) hilsener fra Viola.