Sidor

tisdag 8 oktober 2019

Ny spis!

Tjohooo! Min gamla spis har gått till skrot!
Och in har en riktigt lyxig sak kommit på plats!
En sån med varmluft också! Det bästa är ju att man slipper betala själv - eftersom vi hyr vår lägenhet. Den gamla spisen var 17 år gammal! Inte konstigt att ugnen slutade fungera...... Nu är det läge på ugnsmat igen, potatisgratäng är ju aldrig fel.

I går fortsatte jag min inventering. Denna gång av mina symönster. Jag har ju många som PDF-filer på datorn, men de jag inventerade var de som fanns "på papper", dvs även utskrivna PDF:er. Jag har ju sytt en del av mönstren, men inte alla. Det kommer ju hela tiden nya som jag vill ha!

Näst på min "to do"-lista är att organisera min garner! De blev ju lite hastigt nerplockade i plastbackar när vi flyttade till vår tvåa. Kan ju säga att jag saknar mitt garnskåp, som vi hade i den större lägenheten. Men det finns inte plats till det här. Så jag sålde det till Henrietta och jag vet att hon tar väl hand om det.

Idag står organisering av förrådet på tur. Vi har fått ett garage till bilen, så nu kan vinterdäcken bo där. Sen har vi sålt vårt "Vajerhus"/"presenningshus", som vi hade husbilen i de första vintrarna. Fyra år har alla stålstolpar, vajrar och lastbilspresenningar tagit stor plats i förrådet. Så nu hoppas jag att det blir överskådligt i förrådet. En del av det som inte fick plats i lägenheten, men som vi inte vill slänga, finns i plastbackar med lock och förvaras i förrådet. Ja det är ett farligt pusslande med utrymmet. Men det känns ändå som vi har det vi behöver här inne. Vill barnen kolla gamla fotoalbum får vi väl hämta in dem!
Ja, sysslolös är man ju inte.........

See you!

Inga kommentarer: