Sidor

torsdag 3 oktober 2019

Iventering!

Jag har sytt två tröjor, till de minsta barnbarnen, av några stuvbitar.
Den grå till Tristan och den andra till Siri. Hoppas de kommer till användning!
När jag var klar med dem, var det dags att städa ur overlocken. Shit! Vad damm det blir fort! Men nu är den "fit for fight" igen. Med några droppar olja, blev den som ny.
Kände inte för att sy idag, efter att våttorkat golven...... så jag tänkte att en inventering av tygerna kunde vara på plats!
Det har tagit hela eftermiddagen!
 Det här alla tyger som är "oklippta", dvs hela stycken i fullbredd! Tror inte jag behöver köpa några tyger på ett bra tag! Jag har mätt allt och "lappat", så det ska vara lättare att hitta lämpligt tyg, när jag ska sy.
I den stora plastbacken i botten ligger alla hela bitar och i den övre, är alla bitar som inte är fullbredd, men som ändå kan räcka till en mönsterdel eller två. Dessutom har jag en plastkasse med muddtyg, säkert 12 olika färger med en halv meter av varje! Så det är bara att matcha med tygerna!
Ja, jisses vad jag samlat på mig! Alltså, när har jag köpt allt det här?
Det är köpstopp från och med nu, tills jag sytt upp det mesta!
Nu hoppas jag bara att Sylanet i Kallinge den 19:e,  blir av. Då måste jag ju förbereda, några plagg som ska sys där! Det blir ju lite av en "piska" att få lite gjort!

På stickfronten ligger jag lågt! Jag har två par sockor och en tröja på stickorna. Men jag vilar min ömma vänster hand denna veckan. Det är ju "Stickfest mitt i havet" till helgen som kommer, och jag ska vara med hela lördagen. Ska bli kul, bara handen håller för en hel dags stickning!

På söndag är det dags att köra Husbilen till vinterförvaringen! Det innerbär att nu är det HÖST på riktigt!
Man kan ju fundera över vart sommaren tog vägen......

See you!

2 kommentarer:

Barwitzki sa...

Hilsener til deg. Super du har sydd. Nydelige shirt.
Jeg har symaskin i gang også. Og strikkepinner ligger ved garn for genseren... tid kommer :-)))
God helg. God søndagtur med mobil.
Hilsener fra Viola

Barwitzki sa...

...med husbilden :-)))