Sidor

söndag 20 oktober 2019

Höstväder......

Ja, ni vet, det där grå tillståndet, när solen lyser med sin frånvaro och regnet hänger i luften! Dessutom är man ju helt fuktigt på kläderna när man kommer in efter hundpromenaden! Och då har det inte regnat! Bara att inse, när två tredjedelar av oktober har gått - så är det så här det blir några veckor framöver!
Men något gott har det fuktiga vädret, trots allt! Jag hittade en del trattisar i veckan. Tillräckligt för att plocka med hem...... Nu är det bara att vänta in alla de andra som ligger och trycker under jordytan.

Det finns ju andra ljuspunkter också.
Ett SYLAN i Kallinge Folkethus tex.
Var inte jätteinspirerad när jag packade i fredagskväll. Tyckte jag hade "lite" som skulle med. Men tre maskiner, trådrullar, skarvsladd och en Citygross-kasse med mönsterböcker, tyger och färdigklippta projekt - så blev det en hel del trots allt.
Allt packades in längst bak i bilen på lördagsmorgonen. Sen var det bara att hämta upp Ewalena och fylla resten av bilen med hennes utrustning!
 Visst är det kul när man väl är på plats!
Det blir minst lika mycket prat, som det blir sytt! Man måste ju kolla in vad de andra håller på med. Utbyta tips och titta på alla fina tyger......
Sen är det ju bra om man fokuserar på vad man gör! Och inte klipper sönder sina utklippta mönsterdelar! Jodå, det lyckades jag göra! Klippte av en bit på en t-shirtärm!
Fanns inte tillräckligt med tyg för klippa ut en ny, så det fick bli en skarv... Ja, ja, det är smällar man få ta! Fick i alla fall sytt de tre(!) plaggen som jag klippt ut. Alltid något.
Lite senare på eftermiddagen, packade vi in oss i tre bilar och åkte till Jessicas affär, Prins 21 design och hobby, för att handla - tyg! Jag skulle ju inte ha något..... men det blev ett joggingtyg med rävar på, som dottern vill ha sytt av, till minstingen. Sen blev det ett T-shirttyg till mannen. Ja så var det tyget som syrran beställt en klänning av. Hmfr, nu får det vara stopp på inköp!
Som sagt så var det supertrevlig dag och jag var ordentligt trött när jag landade hemma, efter 12 timmar i väg! Men jag längtar redan till nästa Sylan som blir någon gång i slutet av januari eller början av februari!
Kvar efter en sån fin dag är ju att få allt på plats här hemma! Tror jag tar det i morgon....
Det blir nog lite stickning och någon pod om stickning på YouTube, i stället!
Till nästa gång
HA DE'



Inga kommentarer: