Sidor

onsdag 23 oktober 2019

Treveckorssallad - igen!

Alltså, den där salladen blev så god! Men den räckte ju inte i tre veckor. Utan bara ca 10 dagar!
Så det var ju bara att göra mer, när grönsaksförrådet hade fyllts på, efter veckohandlingen!
Nu är det en ny laddning i kylen, som förhoppningsvis räcker minst en vecka.

Hösten fortsätter med sitt ombytliga väder. Men som vanligt är det en hel del vind, om dagarna.  Lite sol, då och då. Men mest är det ett grått molntäcke. Man får ju liva upp sig så gott det går. Så i går tog vi in kvisten med rosknoppar på. Den enda som blommat sen jag klippte ner båda klätterrosorna i somras!
Planen var ju att gräva upp dem och ersätta med någon annan ros, som inte klättrar och dessutom  remonterar. Men man kan ju alltid ändra sig. Eller hur?
Ja, rosorna får vara kvar, i alla fall ett år till.  Måste bara hitta någon bra lösning, som de kan klättra på, utan att ha långa stänglar hängandes halvvägs ut i gräsmattan! Men det löser sig säkert. Jag har hela vintern på mig att fundera ut något bra.
En annan ljuspunkt är ju Henrietta's Stickcafé på  onsdagsförmiddagarna! Och idag var inget undantag. Tror vi var 13 stycket, så det var trångt runt bordet!
Det var ganska "ljudligt", mellan varven! Två timmar går bara
alldeles för fort!
Idag var det dessutom "cykelväder"! Lite extra motion skadar ju inte. Känns alltid bra när man är hemma igen!

På handarbetssidan har det inte hänt så mycket.
Makens sockor har bara ett par centimer resår kvar, innan de ska maskas av.
Jag har sytt ytterligare en klänning till min syster. Tyget fick jag levererat på Sylanet. Joggingtyg i svart och leopardmönstrat. Beställningen var en "Think Big", fast två storlekar mindre än den jag sydde tidigare! Tyvärr fanns det inte tillräckligt av det leopardmönstrade, så jag fick skarva i nederkant. Men det syns inte, för det är en ficka över!

Jamendåså, var det nog klart för idag.
SES!

Inga kommentarer: