Sidor

lördag 19 februari 2011

Vilodag,

...det är vad vi har haft idag. Gick en promenad med vovvarna på förmiddagen. Strålande sol, 5 minusgrader och en bitande vind! Med mössan neddragen till ögonen och varma vantar, så gick det att vara ute en stund. Tittade till huset, för att sedan vända och "gå hem". Känns konstigt, men vi vänjer oss säkert snart. Isen ligger fortfarande i åmynningen, det är nog för att strömmen inte är så kraftig här.
Eftermiddagen har vi suttit framför varsin dator, mannen och jag. Fått färdigt det allra sista till rasklubben. Skönt. Sen kom mitt sticke fram....Var tveksam igår om flätorna skulle bli rätt? Men se, de blev de! När hela mönsterrapporten var stickad, så såg det riktigt ut! Mellan varven på stickningen har jag surfat runt lite här och där och kollat in vad ni har på gång. Vad kreativa ni är, alla där ute. Mycke inspiration får man, och garn har jag ju på lager.......

Ännu latare var vi med middagen idag. Färdigköpta laxtornedous. Bara 30 min i ugnen, medan potatisen kokar. Och de är så goda.....fyllda med nå'n hummerkräm och toppade med löjrom. MUMS!
Efter detta står man sig gott.
I kväll blir det Melodifestivalen, trots att jag inte gillar det. MEN.... M's brorsa spelar med i Playtones, så det ska både kollas och röstas! Självklart! Jag får väl börja på F's mössa, för flättröjan går inte att sticka på framför TV:n och nå't måste jag ha i händerna.....

Ha en fortsatt skön lördagskväll!
Och glöm inte att rösta!

Ha' de'!

2 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Visst är det skönt att ha en vilodag ibland, fast du har varit igång lite ändå ser jag.

Man drar sig för att gå ut när det blåser och är kallt. Men jag mår ofta mycket bättre efter en promenad med hunden. (jag har ofta spänningshuvudvärk och det brukar släppa när jag kommer ut)
Kram!

Anonym sa...

Du är väl för go, som tittade och röstade ikväll =) Det var svettigt här hemma vill jag lova.......men det gick ju vägen.
Ska bli spännande att få se din flättröja!
kram