Sidor

torsdag 24 februari 2011

Bortblåst.

Det fina vädret vi hade igår är fullständigt bortblåst. Idag blev det långpromenad i snålblåst och gråväder! Jag tittade på termometern innan jag gick ut, 3 minus, inte så farligt kallt. Men jag skulle helt klart haft långkallingar på också! Det var riktigt kallt när vi gick i blåsten. Inne skogen var det riktigt skönt, för träden gav lä. Som vanligt fick hundarna springa av sig på ett fält innan vi gick vidare. Det blev den riktigt långa rundan på 2½ timme idag. Det var behövligt, för både två och fyrbenta. Tack M för sällskapet!
Väl hemma dök sonen upp och ville ha lite lunch. Tur att jag har lite frysta småportioner att värma i mikron. Det är ju alltid trevligt att få lite sällskap till lunchen.
Efter lunchen blev jag överraskad! Jag fixade med orkidéerna, vattning och duschning och rensning av vissna blommor. När jag kände en svag citrusdoft. Trodde inte att Phalaenopsis hade dofter! Men helt klart så är det så att vissa doftar. Kul överraskning.
Så här ser den ut, min doftande Phalaenopsis.

 Bläddrade i mina reaböcker lite i gårkväll. Kan verkligen rekommendera brödboken. De flesta recepten ville jag testa! Så nu ska här bakas bröd! Det var allt från surdegar till vanliga frallor. Och de flesta verkade inte allt för omständiga att göra, vilket är ett stort plus.
Stickboken får också godkänt. Där var till och med ett avsnitt om Tvåändsstickning! Jag kanske ska testa det trots allt?
I kväll får det allt bli lite flätstickning! Det har inte blivit stickat på tröjan på flera dagar, så nu suger det lite.....

Håll ut! I morron är det Fredag!

2 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Hoppsan, det var ingen dålig runda ni går med hundarna. Hur lång är den?
Min runda är ca 4,2 km och tar 43 minuter, lite längre nu när det är snö och halt.
Roligt att du blev nöjd med reaböckerna.
kram!

Anita sa...

Vi har också haft en riktig snålblåst idag. Har faktiskt inte varit ute alls, förutom morgonrundan, med vovvsen idag, det fick bli trädgården för deras del. Tur att de inte kräver långa promenader varje dag.
Jag har också 2 orkidéer som jag lyckats få att blomma om vilket jag är stolt över för någon orkidéodlare är jag inte.