Sidor

söndag 2 mars 2014

Hagmarksrestaurering!

Misstänker att det låter bekant! Men det är vad vi ägnat ett par dagar åt den här veckan.
Eldat ris och kånkat stockar!
Och så en dag till att räfsa undan 20 års nedfallna eklöv! Slitigt värre, men måste göras om det ska bli något grönt för fåren att beta! Det lär bli fler dagar i veckan som kommer, om svärsonen hunnit fälla mer träd i helgen. Annars får vi väl räfsa lite till....
Hunnit gå riktigt lång hundpromenad med bästa vännen och och "blondinerna"! Och så en vända med tre barnbarn plus ett bonus, till ISHALLEN för en förmiddags skridskoåkning! PUH!! Den här veckan har jag brännt fett!! Eller, det är väl vad jag hoppas att jag gjort....
Så stickningen har fått ligga i korgen och blänga på mig när handlederna varit alldeles för ömma för att sticka!
Men i natt blev mina halvvantar färdiga! Little Owl Mitts stickade i Novita Alpaca luxus. Bara några gram kvar på nystanet, så det fick allt bli lite guldpengar i sparbössan!
Perfekt jobbstickning! Och mönstret var väldigt utförligt. Rekommenderas!!

Nu blev det genast problem, för jag har ju inget bra jobbsticke att ta med ikväll!! Får väl roa mig med att lösa korsord istället..... Eller ska jag testa det där brunsvarta ullgarnet som jag börjat sticka med?? Men egentligen tror jag att det blir för jobbigt att sticka med så mörkt garn "mitt i natta"! Äh, det får allt bli korsord och så en bok att bryta av med!

SES!!!

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Ojojoj, du har haft fullt upp, förstår jag. Jag tycker nog att de där halvvantarna ser avancerade ut för att vara ett "nattarbete". Men fina är de!