Sidor

måndag 3 mars 2014

Upprepning?

Det är det i dubbel bemärkning! För som min vana trogen så har jag repat upp min teststickning i mörkbrunt ullgarn.

Så nu funderar jag på vad det ska bli av det garnet. Tror jag ska spara det till sommaren, när jag kan sitta ute och sticka, för då kanske jag inte blir så irriterad i halsen av ulldammet?? ELLER, så kanske jag ska ge Tradera en chans och se om det går att sälja?? Nu har jag ju nystat upp alla fem härvorna och även teststickat på en av dem, så då är det kanske inte någon idé att försöka kränga det??
Men det är kanske någon som tittar in här som vill ge ett bud på garnet?? Kontakta mig på mejl i så fall.

På stickorna finns nu ett par sockor i mitt fina "hemlis"-garn! Och de är andra försöket till ett par sockor till mig. Första försöket blev alldeles för breda..... så de repades upp!!
Nu stickar jag de här, men vet inte riktigt om jag blir nöjd med dem!!! Hur svårt kan det vara att få till ett par sockor??? Felet med de här är att jag upptäckte att jag stickar med stickor 3,25 mm i stället för med 2,75 mm!! Har ingen aning om hur det gick till!! Men jag stickar på en bit till, så får jag prova om de känns OK, annars blir det till att repa upp IGEN!!!!  Ja,ja, garnet vara länge.....

I dag efter att ha "vakat av" blir det inte så mycket presterat! Så jag sitter mest och funderar på vad jag ska skicka till "MIN HEMLIGA VÄN". Riktigt kul att försöka få till ännu ett paket som förhoppningsvis ska passa.
Har lite smått och gott på listan...... Som tur är har jag ju någon vecka på mig att få ihop det, innan det måste postas. Kul är det i alla fall!

It's a Mystery, ( Rosemary (Romi) Hill) är en ny MKAL som jag anmält mig till! Ännu en sjal att sticka! För det är ju så kul..... och så har jag ju en del sjalgarn i "stashen"!!

På återseende!

Inga kommentarer: