Sidor

onsdag 7 december 2011

Lite av varje.

Färdiga är vantarna och babysockorna!

Tubsockor, som ska skickas till Stickhjälpen.
Så igår när jag skulle till jobbet, hade jag helt plötsligt inget arbete på gång!! Garnbrist har jag ju inte, så det blev en djupdykning i lådorna efter något bra jobbprojekt! Stickor och diverse mönster åkte ner i väskan tillsammans med garn. Så natten som gick stickade jag provlappar! Inget kul men nödvändigt. Men i kväll kan jag börja på något nytt. Bild kommer när det finns något att plåta.

I går efter en härlig långpromenad med M och labbarna (vi genade inte genom skogen!), blev det trångt i soffan där solens strålar lyste in....
Där låg de länge och vilade. Men när solen inte fanns kvar försvann de in i vår säng i stället. Mer plats och mycket mjukare!

Jag har fått "hjälp" med ännu ett garnnystan......
Jag glömde stänga en dörr till ett skåp. Att man aldrig lär sig! Att få till nystanet så här, går på en hundradels sekund! Men att få ordning på det tar timmar! Suck. Och den skyldige är som vanligt Gina. Det är tydligen inte bara jag som har passion för garn!!!

På återseende.

3 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Så flitig du är. Lycka till med att trassla upp garnet.
kram!

Anki sa...

Vilka soldyrkare.Isabelles hund är oxå värmesökande.Han har tagit över Isabelles present,en värmefilt.

Eva Hudin sa...

Så mysigt de har i soffan. Ja, det är soffan eller sängen här också. Man måste ju ligga skönt även om man är hund. Jag tror minsann du fått en trasselsudd i huset.
God Helg!