Sidor

onsdag 5 oktober 2011

Lycka är....

... att se ett gäng härliga hundar fara fram över fälten!


Vi fick en sån där härlig höstpromenad idag, M och jag å alla 5½ dogsen! Vädret var alldeles lagom för en längre runda, så vi drog till Rosenholm och fälten. Gissa om det var populärt?!
Gina har lärt sig att hålla koll på de "stora" hundarna, innan hon drar i väg efter dem.
Skogen har ju fått höstfärg, även här nere i södra delarna av landet. De gula nyanserna är lika välkomna som den där skira grönskan är på våren! Det är ju växlingarna mellan årstiderna, som ger variation åt tillvaron.
Efter promenaden blev det shopping! Hundmat behövdes, precis som mat till oss tvåbeningar. Kylen ekade tomt i morse. Sen blev det en tur till LIDL också! Vad fanns där om inte liiite garn! Men jag var ståndaktig och handlade det jag sett i reklamen. Nämligen fler förvaringsboxar! Trepack för 69kr! Inte så stora, men de rymmer en hel del nystan ändå!
Eftersom det var ett bra pris så fick två stycken trepack följa med hem. Nu behöver jag nog inte fler plastboxar till mina garner!
Nya numret av Kreativ Stickning fick också följa med hem. Kvällen är räddad!!
I går var det Stickcafé! Äntligen efter flera veckors frånvaro! Så kul att träffa alla igen! Och så firade vi kanelbullens dag, med riktig bullfrossa! Tack "fröken" för de goda bullarna!
Mina stickprojekt går både framåt och bakåt! Sockarna går bakåt, eftersom jag fick sticka baklänges, för att reda ut ett fel! SUCK!! Det rosa sticket går framåt, och igår blev det balkongstickning på eftermiddagen! Soligt och lagom varmt var det att sitta där. Så jag njöt, tillsammans med en ljudbok.
Tisdagskvällen tillbringades på klubben, med agilityträning. Hade 2½ hund med mig. Gina tränade på tunnlar och det gick riktigt bra! Winnie överraskade, med att klara en hel kombination utan att missa något hinder! Matte var stolt! Kanske hon kan bli en agilityhund, hon också?? Qeylah övade jag fart med, och hon börjar bli riktigt snabb nu! Men det har tagit tid!! Ja, även gårdagen var en dag med guldkant på! Härligt att få ladda batterierna med så mycket positiva intryck!

Snart passerar jag 10.000 besökare! Och så fyller bloggen 1år! Det kommer att firas, helt klart! Får se vad jag kan hitta på?!
Resten av kvällen kommer jag att sitta med näsan i min nya sticktidning.........

På återseende!

4 kommentarer:

Hedvig sa...

Håller med om att det är lycka... :)

Och din blogg blir också ett år, grattis såklart! :)

Skaparglädje sa...

Då hittar du ännu mer inspiration från sticktidningen. Jag fick tidningen !"Allt om trädgård" idag, den ska jag sätta mig och studera nu.
Kram!

Henrietta sa...

Låter som du hade en helt underbar dag! Det var skoj att ses!

Kram Henrietta

Anonym sa...

Ja, det är verkligen lycka =))
Tack för en härlig förmiddag!
Fina backar du fick tag i.... såna är alltid bra att ha ;)