Sidor

söndag 20 mars 2016

Vårkänsla......

Det har jag verkligen fått den här veckan som gått! Soligt och varmt har det varit. En eftermiddag stannade termometern på 14 plusgrader! Nästan sommarvärme......
Jag har passat på att ta de där riktigt långa promenader som går längs skogsstigar och utmed vattnet. Åh, vad det luktar gott på våren både i skogen och vid havet. Mindre gott luktar ju det som bonden sprider på åkrarna så här års...... Men det behövs ju det också!
Min cykel har jag "dammat av" efter vintern. Så två turer på vardera 15 km har jag också hunnit med. Men det var ovant och trögt efter vinteruppehållet. Men övning ger färdighet, så snart kan jag ta de där riktigt långa turerna igen.
Ja, stickat är ju det minsta som jag gjort den här veckan! Lite TV-stickning har det ändå blivit. Mannens sockor har ökat lite till på skaften. Mini Mania är helt färdig och fransarna blev knutna tillsammans med en gammal film.
Ca 35 cm bred blev och tillräckligt lång för att "sno" om skallen och ändå få en ordentlig halsduk! Perfekt för kalla dagar, men det vill jag inte ha fler nu, denna sidan sommaren.....
Ett litet "set" med tunika och byxor, till det hårfagra DAM-trollet har också blivit klart. Och peruken sitter nu på plats med lim!
Kläderna är stickade i Lacegarn med stickor 1,5 mm! Fick inhandla en sån tunn rundsticka, för det fanns inte i mitt lager!
Jag har köpt hem lite mer filt från Panduro, så jag kan fixa filtklänningar till de troll som saknar något att ha på sig.
Jag har påbörjat svärdotterns beställning idag! Jag har klurat en del på mönstret, för egentligen vill jag ju sticka båda sockorna samtidigt på rundsticka. MEN.... så blir det inte nu. Det är olika hur man ska sticka på de de fyra strumpstickorna, så det blir enklast att ta en sak i taget och sticka med strumpstickor.....SUCK!
Annars har veckan gått till att vänta på min nya symaskin! Och den har inte dykt upp!! Fick till slut tag på ett fraktnummer och hittade maskinen i Växjö! Där ligger den med "inkorrekt mottagare"! Så det blir fixat först på måndag, så i bästa fall kommer väl maskinen på tisdag. Ja,ja, det gör ju inget trots allt, för jag sover både måndag och tisdag efter mina jobbnätter. MEN ÄNDÅ! Hoppas bara att allt är med som jag förhandlade mig till......

Nej, nu blir det lite ryggläge en timme eller två! Ska vila mig inför kvällens och nattens jobb!

Ha en fortsatt skön söndag!

Inga kommentarer: