Sidor

fredag 25 mars 2016

GRÅTT......

 Det var det idag när jag tog Zelda och min "lilla röda" med ut på promenad. Jobbar hårt med att lära mig alla inställningar och finesser som man kan göra med en systemkamera. Allt blir ju inte som jag tänkt mig.....
men en del blir bättre än väntat!
 Det är något magiskt med stenmurar! Det tycker både Zelda och jag..... Eller, jag tycker att de är otroligt vackra. Och när man sen tänker på vilket arbete som ligger bakom, ja då blir ju i alla fall jag imponerad!
Zelda är nog mest imponerad av vad som kan gömma sig i hålrummen.
Med dis i luften, så stannar dofterna efter viltet kvar lite längre. Zelda hade full sjå att spana efter rådjur!

Å så var det det där med troll! Ännu ett gammalt , smutsigt med trasiga kläder har flyttat in...... Hade ju inte tänkt att det skulle bli fler!

 Det blev som vanligt ett bad och skrubbning med tandborste.
Håret tvättat och borstat. Även den här gynnaren har hår av fårskinn.
Dessutom är han ju tvillingbror till ett som redan finns på hyllan.....
Visst blev han godkänd med kläderna tvättade och lagade?!

Mitt garnförråd har blivit rikligt på fyllt, när sista paketet från garnklubben kom i måndags!

Fem nystan Einband, à 50 gram och 250 m! Alltså 250 gram/ 1250 m!! Tyvärr är det ett garn jag inte kan sticka med. Det är entrådigt isländskt ullgarn. Kanske det går om jag stickar med det utomhus i sommar?? Får se hur jag gör med det?! Kanske det går att sälja.....

Ja, så dök äntligen symaskinen upp, i måndags den också! Men inte kom tillbehören som jag blivit lovad?? SUCK. Efter kontakt med firman skulle det fixas "med en gång". Varorna var skickade samtidigt som maskinen....... "så det måste vara DHL som gjort tokigt". Ja, vad hjälper det när jag fortfarande inte fått dem! Gissa om jag surnat till! Maskinen står på mitt nya sybord. Men bara precis uppackad från kartongen. Den är inte testad ännu. Har god lust att skicka tillbaka den eftersom det strular så.......
Men jag har ju verkligen letat efter en maskin som skulle fylla mina krav, så jag vill ju ha den här! Det får väl bli ett snack med firman på tisdag - IGEN!

Nu får det allt bli lite eftermiddagsfika! Kaffetarmen suger.....

Önskar alla mina läsare en GLAD PÅSK!

SES...

Inga kommentarer: