Sidor

söndag 31 januari 2016

Hjälpa våren på traven?!

Man kan ju alltid hoppas i alla fall att det går att påskynda våren med hjälp av "vårgardiner" nyputsade fönster och tulpaner på bordet!
Med tanke på de senaste dagarnas bedrövliga väder, så var det "ett lyft" att  göra vårfint i fönstren.
Har varit en tur på Jysk och Rusta för att köpa nya gardiner till de övriga rummen. De ligger bara och väntar på att bli upplagda innan de kan pryda sina fönster. Men det får vänta ett tag till.
För jag har ägnat helgen åt kameran!! Lördagseftermiddagen på "workshop/grundkurs" hos Wretmarks Foto. Vi var hela åtta noviser som fick en rejäl genomgång av kameran och olika inställningar för att få fram det man vill i bilden! Jag är riktigt nöjd med kursen! Så i dag har jag "lekt" lite med min lilla röda....... Hinner inte sticka längre!!!! Det här med fotografering är ju så kul!!! Varför har jag behövt en så lång startsträcka för att köpa en systemkamera???

Men trots allt blir det nog lite stickning. Det är ju avkopplande att sjunka ner i favorit fåtöljen och bara låta stickorna jobba. Det behövs det också!
Ett snabbstickat jobbprojekt har lämnat stickorna. Pannband och mössa. Ett garnkit jag köpte i somras, och som nu är färdigställt. Känns ju bra....
På stickorna nu är "bara" mina två mysteriestickningar. Men det måste jag ju ändra på. Måste ha något "lättare" att ta med till jobbet. Så det är väl bara att lägga upp till ett par sockor - igen!

Önskar er en go' söndagseftermiddag!

SES......

Inga kommentarer: