Sidor

fredag 5 februari 2016

Nya inneboende?!

Favoriter från förr har flyttat in hos mig! Jag har letat länge efter dom och så helt plötsligt fanns de där bara!
Jag blir så glad av de här två "gynnarna"!! De tillhör den större varianten av DAM Troll. Det större är ca 22 cm högt och det mindre ca 15 cm. Båda är från slutet av 60-talet, ev början av 70-talet. Jag hade den mindre varianten (7-9 cm) när jag var i 9-10-års åldern (i mitten på 60-talet). Men mina små försvann vid en av alla flyttar jag gjorde innan det blev familj och hus! Jag letar vidare efter de där små, för nu vill jag ha fler..........

Idag har vi varit på utflykt!
Vattenriket runt Helge Å har vi vandrat i. Lika vackert vilken årstid man än är där.
Vi gick hela "Linnéslingan". Det var mycket för en liten whippet att undersöka längs vägen. Så på hemvägen sov hon sött.
Vi passade på att besöka Media Markt också. Jag behövde en Kameraryggsäck och så skulle det inhandlas födelsedagspresent till farmors stora kille, som fyller 8 år på söndag! Ett visst spel till XBOX360 var önskemålet. Och ja, jag hittade både ryggsäck och spel. Men plånboken blev tämligen mager efter inköpen......
På stickfronten händer det inte så mycket! Har beslutat mig för att inte fortsätta MKAL:en Urquhart Castle! Har ju gjort två ledtrådar och bara varit "sådär" nöjd med mönstret. Tredje ledtråden har varit ute i 5 dagar och när jag tittat på de som gjort den så blev jag helt övertygad om att inte fortsätta. Så mitt lacegarn får vila till andra projekt!
Däremot fortsätter jag med MKAL:en Bowties Are Cool. Två varv kvar på ledtråd 4, sen kan jag börja på sista ledtråden som kom igår.......

Nej, nu så ska jag "pilla" lite räkor, så mannen och jag kan ha fredagsmys....

SES.....

Inga kommentarer: