Sidor

söndag 28 februari 2016

Med risk för att vara tjatig......

Men i veckan kom det ännu ett gammalt troll! Med ett stort behov av omvårdnad.....

Hela trollet var smutsigt och håret var riktigt tovigt och "filkigt". Örk!!
Men efter ett bad med skrubbning med borste blev kroppen riktigt ren och håret blev tvättat två gånger, så blev det ett ganska rent troll. Även kläderna fick sig en tvätt.
Så voila´!

Visst blev hon fin, mitt stora (22 cm hög) flicktroll, från 1961! Har bestämt att bara de riktigt gamla trollen ska få bo kvar. De där med hår av fårskinn..... De är faktiskt finast!
Jag provar att sälja några av de nyare trollen på Tradera.
De här har fått ett nytt hem i veckan som gick. Har några till ute på auktion, som inte är avslutade ännu. Vi får se hur det går.

Förmiddagspromenaden fick vi i strålande vårvinterväder, ute på Tromtö! Det fina vädret lockade många besökare. Tromtö har verkligen blivit populärt de sista två åren. Det var en lycklig whippet som fick springa av sig fritt en stund innan vi tog hela strandpromenaden på 6 km, men då i flexikoppel. Det ger ju trots allt en viss frihet till en springglad hund.
Eftermiddagen har jag ägnat åt TV4-Play och tittat ifatt på Sveriges Mästerkock. Två avsnitt hade jag missat!! Trodde det bara var det senaste jag inte sett. Och så har jag stickat på mitt senaste projekt, Aphrodite. En top-down tröja till mig..... Det blev några varv stickade med TV-underhållning. Perfekt!
Annat på stickorna är sockor till mannen, men de är mitt jobbsticke. Sen har jag Mini Mania-scarfen som får några varv då och då. Den har faktiskt vuxit en hel del under februari, då jag har den som mitt UFO-projekt. Ska mäta upp den i morron och bokföra mitt resultat på UFO-bloggen för februari.
Avmaskat under februari är "bara" Sjalen "Bowties Are Cool". Total 782 m minus i "stashen". Alltid något...... Men jag har inte handlat något garn i februari!
Men ska jag sticka svärdotterns beställning måste det bli ett inköp av garn. Får väl passa på när jag ändå är ute och far med bilen på tisdag. Sickcafé är det ju då, och så ska jag hämta min symaskin som varit på översyn.
Och så var det det där med ny symaskin....... Visst är jag bra "sugen" på en ny! Så här har det "surfats runt" i veckan som gått. Vill vara lite förberedd inför Syfestivalen, om jag nu ska ha något nytt!

Till nästa gång:
Ha de' gott!


Inga kommentarer: