Sidor

lördag 13 februari 2016

Här går det undan!

Ja, jag menar tiden alltså!!! Tycker inte jag hinner något mellan mina nattpass, nu för tiden......
Men det är väl så det är???
I morron är det "Alla Hjärtans Dag" och då krävs det lite tulpaner! Tulpaner ska vara RÖDA, enligt mannen. Så då fick det bli så.


Veckorna lunkar på med sjalstickning och ljudböcker. Har sträcklyssnat på Jussi Adler-Olsen's böcker, medan Mysteriesjalen har växt på stickorna. Nu har jag bara sjätte och sista boken kvar att lyssna på..... Får försöka hitta något annat att lyssna på sen. Ska kanske ta tag i ljudböckerna jag har inlästa på engelska? Frågan är ju bara om jag kan sticka samtidigt som jag lyssnar på utrikiska???
I vilket fall som helst är nu MKAL:en färdigstickad, blockad och fotad!  TADAAA.....

Den blev faktiskt riktigt läcker, om jag nu får säga det själv?! Men nu lägger jag sjalstickandet på hyllan ett tag. 
Jag har köpt några mönster på Ravelry, tröjor och koftor som kanske kan passa farmor/mormors flickor? Ska kolla upp vad för garn som finns i lagret innan jag visar tjejerna! Ytterligare ett tröjmönster av Isabell Kraemer, har jag inhandlat till mig själv. Tror jag har garnvalet klart också..... Ska bara fundera lite till.
Det här gänget har flyttat in sen sist....... De har några år på nacken. Det "röd"håriga är från 1977. Det större är väl också från 70-talet (kunde inte hitta något årtal) Medan de två mindre är från 1984. Här står de på tork efter "bad" och hårtvätt. För det där med "kryp" (=ohyra) vill jag inte ha med in!
Nu fattas bara de som är allra minst i storlek! Jodå, jag har lagt en del tid på Tradera och loppis nu i veckan...... Det har också blivit ett par byxor stickade till Trollet utan kläder på förra inlägget.
När jag har fått ihop de troll som jag verkligen är ute efter kommer jag nog att sälja överblivna. Tyvärr är det ju så att trollen oftast säljs i "flerpack" och då är det kanske bara ett av dem som jag är intresserad av! Ja,ja, smällar en få ta! 
Mannen frågade i morse,  med en viss oro i rösten, om jag skulle börja samla på Barbiedockor också???! Jamen hallå! Vem vill ha ett benrangel på hyllan?? Inte jag i alla fall!

Tillvaron med "bara" en hund går numera riktigt bra! Eller sanningsenligt....... så surfar jag runt på Siames- och Oriental-sidor! Skulle så gärna vilja ha en siames igen! Men det lär inte funka med en kattjagande whippet och dessutom vårt mobila boende! Så jag får väl fortsätta att dregla över andras underbara katter!

I kväll är det dags att dra till jobbet igen! Två nätter väntar.....

Önskar er andra en trevlig och slapp helg!
SES......

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Jussi Adler-Olsens böcker är riktigt bra! Nya vovven är mjuk och mycket försiktig. Anjo och Fidde och Ibsen går alldeles utmärkt tillsammans. Ingen snö här och solen skiner. Talgoxarna kvittrar sitt vårläte och många andra fåglar låter också mer intensivt nu.
Ja, visst är det frestande att titta på siameser och orientaler, de är ju vara så vackra och speciella. Jag ska nog inte ha någon mer katt, jag märker ju att man blir mer låst av en katt än av hundar. Hundar kan man lämna på pensionat för en dag eller flera, men Fidde skulle verkligen inte uppskatta det!
Trevlig Helg
önskar
Eva