Sidor

tisdag 12 januari 2016

Flitig som en myra!

Här har det stickats, vill jag lova!
Ledtråd 1 på Bowties are cool MKAL är klar. YES!
Ny ledtråd kommer på torsdag (om jag minns rätt....).
Dessutom har Elementary lämnat stickorna. Alla trådar fästade, så nu väntar bara ett "bad". Men jag var ju tvungen att föreviga tröjan genast!



Lagret har minskat med ca 275 gram! Alltid en början......
Helt klart kommer tröjan att bli en favorit!



I söndags firade vi Siri's 1 årsdag! Visserligen fyllde hon år på lördagen, men kalaset får ju bli när de flesta kan komma!
Här sitter småkusinerna och väntar på tårtan. Och den var riktigt god......
Hembakad och fylld med jordgubbar! Mums.
Vi blev inte särskilt långvariga på kalaset. Jag var inte särskilt pigg efter att ha jobbat två nätter, där den sista av dem var "överjävlig" med dåliga patienter och dessutom datastrul....... I bland får man veta att man lever!
I går blev det en långrunda med Zelda och sen blev det inte mer...... Jo det blev stickning och en ljudbok. En njutning för själen, helt enkelt!
Idag känns det som livsandarna har återvänt. Åkte tidigt till staden och bokade tid för klippning. Och så hann jag med Stickcafé på Lennart's innan det var dags att korta in håret. Med andra ord en bra början på dagen!
Nu får jag rota lite i stickpåsarna som ligger och dräller. Det finns säkert något som väntar på att bli färdigstickat. Och så fortsätter jag med min ljudbok.......

SES!!

Inga kommentarer: