Sidor

tisdag 1 december 2015

Egentligen borde jag......

Göra annat än sitta här och flumma runt på bloggar som jag följer!
T.ex. borde jag sticka på MKAL:en. Är bara halvvägs på tredje ledtråden och i morron kommer ledtråd fyra, som är den sista!
På bilden är de första två ledtrådarna klara. Ledtråd tre stickas över lite mer än 400 maskor! Det blir långa varv det!
Kanske borde jag putsa fönster och hänga upp advents/jul-gardinerna i köket??! Baka lite Lussekatter, bara för att det är så gott??
Städa mitt skrivbord???
Men nej! Tror jag sparar allt det där till en annan dag!
Jag tror jag plockar fram en ljudbok och sätter mig i soffan och stickar några varv på sjalen, när jag är klar här!

Eftersom jag inte har så många köksredskap ! (Fniss!!) så har jag införskaffat en "Nicer Dicer Fusion" att hacka grönsaker och frukt med........ Onödig??? Javisst!!! Men jisses vad det gick undan att hacka rotfrukterna till Minestronesoppan i går!!
Den kommer säkert till mycket användning i fortsättningen.
Den där TV-reklamen som körs på nätterna när det är sändningsuppehåll är inte bra för ekonomin!
Det har även blivit nya stekpannor till både hem och husbil! Jo, det var ju tänkt att det skulle bli nya så småningom.....
Bild lånad från Tvins.com
Nu får jag hålla hårt i slantarna resten av året!

Stormen Gorm drog fram med ett ilsket rytande natten till måndagen! Strömavbrott och bara kallvatten i kranarna var ju ingen hit precis. Flera träd har blåst omkull och många stora tallgrenar har gått av på de höga träden. Ja det var säkert inte den sista vinterstormen för i år......
Men idag har solen visat sig och vinden är betydligt långsammare, även om det blåser så där en 10-12 sekundmeter i byarna! Man får glädjas åt ljuspunkterna i tillvaron!

Ha de' gott!!


1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Hahaha, är det nattarbetet som äter upp dina ob-tillägg? Hojta om du hittar en liten eldriven mjölkskakare, inte en sån där fånig visp utan något mer rejält, och liten på samma gång. Som en liten cocktail shaker som går på el.

Den där fina sjalen ser ut att vara lite saffransgul. Saffransgult är fint!

Och så är det det där med alla borden, alltså vad man borde. Det är trots allt inte detsamma som MÅSTE!

Må så gott!