Sidor

söndag 20 december 2015

Att fylla tomheten.....

Det är vad jag gjort de sista dagarna!
Så det har blivit ett litet Julbak trots allt. Snabbt, enkelt och gott. Saffransbiscotti fick det bli. Som vanligt går det ju inte att följa recepten till punkt och pricka! Så jag minskade på sockermängden och ökade på med ett extra kuvert saffran! Perfekt i mitt tycke.
Hundpromenader med bara en hund...... ja, det har jag ju gjort av och till under hösten. Men nu får jag vänja mig vid att bara ha en hund. Konstig känsla. Det har ju alltid funnits flera hundar samtidigt i familjen de senaste 25 åren! Kanske vänjer jag mig så småningom?!
Julklapparna har blivit inslagna och står och väntar på "Tomten".
Och så har golven blivit våttorkade. Så nu kan det kanske bli en God Jul i vårt hem också.
Ska bara vänja mig......

Sjalen som jag stickat är jag supernöjd med!
Den kommer säkert att bli en favorit. Har anmält mig till ännu en Mysteriestickning som börjar på Nyåret. Får se om jag har inspiration till ännu en sjal, när det är dags.
Tröjan Elementary växer sakta men säkert. Ska straxt börja på mönsterbården vid linningen. Sen är det bara ärmarna kvar! Har provat den.....och den passar!!!! Var allt lite orolig att den skulle vara "för liten". Men som sagt, den kommer nog att bli bra.
Bara ett par dagar kvar till Julafton..... och det känns som det mesta är fixat. Bara lite färskvaror som tex filmjölk, som måste handlas innan helgdagarna. Jobbar gör jag lite här och lite  där. Det blir så när man ska dela upp helgerna så alla kan få lite ledigt. Det är bara att "gilla läget".

Till nästa gång:
"Simma lugnt"!!!



Inga kommentarer: