Sidor

måndag 28 december 2015

Förkylt!!

Hostar, snörvlar, nyser och fryser....... Förkylningar är pest! Dessutom kommer oftast migränen som ett brev på posten! Men efter några dagar brukar det ju lätta. Så jag hoppas på det!
Har tack vare Bamyl med koffein, känt mig hyfsat pigg idag. Så jag passade på att inventera mitt garnlager. Har dessutom lagt in sommarens garnköp på mitt Ravelrykonto!
MY GOOD!!! Måste absolut försöka göra mig av med några kilo garn!! Inser att jag aldrig kommer att kunna sticka upp allt. Får göra ett ryck med kameran och lägga ut till försäljning på FB. I alla fall de garnerna som legat längst och som jag inte har en "koftmängd" av! Har ju flera fina garner, men bara ett nystan! Och vad gör man av det???? Kan ju inte sticka sjalar och mössor av allt! Får ta tag i det här de närmaste dagarna.......
Hoppade på bloggen "Från UFO till FO  2016". Där man ska göra färdigt sådant som blivit liggande. Ett UFO för varje månad. Nu har jag ju inte så många UFO:n. Men det går ju alltid att skaffa sig några.... Tre stycken hittade jag, förutom tröjan Elementary som jag stickar på.

Bara ärmarna och halskragen kvar. Sen är tröjan klar!


MiniMania scarfen har jag planerat att maska av under 2016. Får se om det blir några bra sockgarnsrester som kan avsluta den.

Berga-sockorna har legat i träda. Jag har stickat på tröjan för att få den klar någon gång. Men snart, så tar jag upp sockstickningen igen.


Tvåändstickningen som jag påbörjade på Stickhelgen i Halmstad.....
Repa upp, eller sticka vidare??? Det är frågan det!



Nu gäller det att under 2016 inte köpa mera garn! Undantag: om barnbarnen beställer något speciellt, så får jag handla till det. Måste nog skaffa "skygglappar", så jag missar alla garnaffärer.......

Så närmar sig det Nya Året. Och idag har ju fyrverkerierna och smällarna börjat att säljas...... Och så måste de ju testas! Önskar att det bara fick "smälla" runt 12-slaget på Nyårsafton...... om det nu ska vara nödvändigt! För min del kan det slopas helt.
Det var allt för idag!
SES....

Inga kommentarer: