Sidor

tisdag 20 januari 2015

WURM.

En något modifierad Wurm stickade jag färdigt i natt! Hade ju inte så mycket garn (37g av Drops Alpaca, färg: petrol), så det fick bli ett mellanting mellan mössa/luva och basker!



Men jag känner mig faktiskt nöjd med resultatet. Och framför allt känns den bra på skallen!!! Tror inte jag kommer att skrämma ihjäl någon om jag har den på när jag går ut........

Började sticka på Mysteriesjalen i går, men mitt garnval blev inte bra! Så det får bli en ny djupdykning i lagret när jag jobbat/sovit färdigt i morron. Det behövs ett mer "enfärgat" garn än Tussah Tweed i rostbrunt som jag har valt. Har ju grönt Wollmeisergarn från en annan "froggad" sjal. Och meterantalet bör räcka till den här. Får väl fundera lite på det där under natten, om det finns utrymme för egna tankar!!

När jag vaknade i eftermiddags snöade det med stooora vita flingor! Det är ju vackert, men det blir ju snorhalt när snön är så blöt! Det snöar fortfarande, så jag får se om jag nyttjar kollektivtrafiken till jobbet! Men nackdelen med att åka buss är ju att jag måste åka hemifrån en timme innan jag börjar jobba, för att dessutom komma hem senare i morron bitti, än om jag kört bil!
Vi får se vad jag känner för när det börjar närma sig avresa.
Nu ska jag vila kropp och knopp en stund till!

SES!

3 kommentarer:

Eva Hudin sa...

Snygg mössa och jag gillar verkligen den där petrol-färgen. Här är marken lite vit idag, men tror det vita försvinner under dagen.
/Eva

nattugglan sa...

Snygg mössa.. Här har vi kallt, -10 o snö. Kram

Henrietta sa...

Så fin! Du är snabb på stickorna :)
Kram Henrietta