Sidor

tisdag 13 januari 2015

OWLS!

Nu är den klar och invigd! Min "Uggletröja".....
Så nöjd. Sitter som en smäck! Det skulle vara knappar till "ögon" på ugglorna, men det har jag valt bort. Tycker den blev fin ändå.
Det enda jag ångrar är att jag inte gjort den tidigare!! Enkel och rolig stickning och snabbt gick det också med stickor 6 mm. Tre hekto av garnet gick nästan åt. Och jag som var orolig att mina fyra hekto inte skulle räcka.....
Fast det finns ju alltid en baksida....... Jisses vad varm jag blir i den!! Det får vara riktigt kalla dagar eller en sån där dag när man är frusen, som den går att använda!!

Det sista barnbarnet har anlänt. Två veckor över tiden, så det var en liten knubbig tjej som såg dagens ljus, den 9 januari. Sex barnbarn och ett bonus har vi nu och det känns som det är alldeles tillräckligt! Det blir många födelsedagar att hålla rätt på!
Barndop har vi också varit på. Tristan blev döpt i helgen som gick, så nu är det också avklarat. Nu har vi det lugnt någon vecka innan årets födelsedagar ska börja firas, med början i februari.......

Vädrets makter har visat sig från sin "ilskna" sida, med orkanbyar och regn! Inte ens "hundväder" har det varit! Men ut måste de ju och vi har försökt parera promenaderna mellan skurarna. Inte det lättaste......

Nej, nu hoppas vi på bättre väder! Lite sol hade ju inte varit fel.....

På återseende, gott folk!

4 kommentarer:

nattugglan sa...

jättefin blev den o den är ju bra utan ögon...Grattis till lilltjejen. det är kul med barnbarn..vi har 5 st...vi har också en som fyller nu i slutet av feb..då blir Lukas 12 år, oj va tiden rusar iväg o snart är de stora!

Henrietta sa...

Så fin tröjan blev! Tycker inte du ska ha några ögon.
Grattis till nya barnbarnet ♥ skönt att allt gått bra!
Hoppas vi ses snart!
Kram Henrietta

Pysselfarmor sa...

Så fin och håller med att den är finare utan knapparna till ögonen.

Eva Hudin sa...

Fin tröja! i blåsten blir det ju kallt som vore det minusgrader, så du kommer nog att använda den!