Sidor

onsdag 7 januari 2015

Sticktid.

Det har blivit en hel del stickat de sista dagarna. "Stora" stickor och grovt garn! (Men den ser liten ut....?)

100% Merinoull och stickor 6 mm. Stickar ju en Owls och mönstret är verkligen pedagogiskt! Ett perfekt mönster om man är nybörjare på engelska mönster!
Har haft sällskap av dogsen och några gamla "James Bond"-filmer medan jag stickat! Perfekt kombination, helt i min smak. Men nu får jag nog "göra slut" med Mr Bond, för nu ska det stickas ugglor!!
18 stycken ska det få plats runt oket! Så det gäller att "hålla tungan rätt i mun"......

Idag är det grått och regnigt! Riktigt "sovarväder". Så det blir ingen långpromenad. Alldeles för ruggit, tom för mig! Nej i dag vilar vi oss i form, kan ju behövas det också?!

Vattnet är fortfarande riktigt högt i ån.! Så det var tur att det var fruset i går när vi gick där, för annars hade det blivit svårt att ta sig förbi på de ställen där stigen ligger lite lägre.

När det är så här grått, får man glädja sig åt lite blomsterprakt:


Flera av Orkidéerna blommar för fullt och de övriga har fullt med knoppar! Så tacksamma de är de här blommorna! Klarar min sparsamma vattning, eller rättare sagt glömskan att vattna dem!

Nej nu ska jag ta tag i stickningen igen! Vill bli klar med tröjan, så jag kan prova den.... Hoppas den inte är för liten.......

SES!!

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

Sticka till James Bond, det låter det!

Var och varannan dag regnar det ymnigt, jag får vara glad om jag kan få ut Anjo och kissa :-)