Sidor

måndag 19 januari 2015

Översvämmat!

Snacka om högvatten! Inte gick det att gå längs med Ån i dag! Sjöstövlar hade behövts på mina fötter! Men de där fyrbeningarna jag har vägrar ju att gå i vattenpölar, så även om jag haft sjöstövlar hade vi inte kommit förbi!
Det fick bli en helt annan runda i dag! Och vi tog en som vi inte gått på sen i våras. Det var faktiskt upplyftande för både mig och hundarna! En del nytt att titta på för mig och maaasor av nya lukter för dogsen.... Två nya hus hade kommit upp och ett tredje hade fått en ny övervåning..... Ja, det händer lite även här på "landet"!
Min OWLS har jag faktiskt använt flera gånger!!! Och jag blir bara mer och mer förtjust i den! Funderar på att sticka en till i Merinoullen som jag köpt från Madejas ,för så där nåt år sedan.
Men först blir det en MYSTERISJAL igen. Follow Your Arrow 2 av Ysolda Teague. Stickade ju ettan föra året och den var så kul att göra, så jag hoppade på 2:an också. Första ledtråden har precis kommit, så i eftermiddag blir det till att bestämma garn......
Medan jag väntat på Ledtråd 1, så har jag stickat mig en "Fulmössa"! Varför ser man ut som en fåntratt med mössa på skallen??? Kommer nog aldrig att använda den.
Men fort gick den att sticka! Lovikkagarn och stickor 6 mm. Men eftersom jag inte "klär" i den här skapelsen så hamnade en "Wurm" också på stickorna! Känns lite bättre, men nystanet som jag har var inte fullt, så troligtvis räcker det inte..... Ja, ja, jag har ju haft något att sticka på medan jag väntade på MKAL:en!!

I går slet vi med timmer och ris!!
Det är andra hälften av fårens vinterhage, som måste röjas! Första hälften röjde vi förra året vid den här tiden. Timmer sorteras och ris eldas och sen ska allt räfsas, så att gräs kan växa. Och med facit i handen efter förra årets slit, så är det värt det. Så här såg första hälften ut i går:











Nej, nu tänker jag ta en djupdykning i garnlagret och sen ska det stickas en stund!!!! I kväll väntar jobbet......

SES!!

Inga kommentarer: