Sidor

söndag 23 november 2014

Koft-KAL!

Ja, så var det gjort! Inte svårt alls. Så nu ska det bli en kofta uppifrån och ner tillsammans med en massa andra bloggare! Ja, jag anmälde mig till Stickamera's och Dödergök's koft-KAL (finns här ).
Sista dagen för anmälan är i dag, så det var ju i elfte timmen.
Vet hur jag vill ha min kofta och till och med vilket garn jag ska använda. Tror inte jag kommer att rita någon skiss, men vem vet...
Måste bara lägga på ett kol för att få de där babykläderna klara.... Hmm, kanske blir lite mycket på stickorna? Men det har ju inte hindrat mig förut att ha flera projekt på gång, så det är väl bara att "köra på"!?

I veckan som gått har förberedelser för advent gjorts. Dvs fönster har blivit putsade och rena gardiner är upphängda. Så nu är det bara att plocka fram adventsljusstaken och adventstjärnorna. Känns bra, det är ju en hel vecka kvar till 1:a advent!
Glöggen är provsmakad och godkänd! Måste nog säga att det bästa med advent, det är glöggen!

Ha de' gott i novemberrusket!

1 kommentar:

Eva Hudin sa...

För mig är det bästa med advent alla ljuskällorna. Men de har inte kommit upp än, först till nästa helg. Och två små och en stor vit amaryllis står på tillväxt. Spännande! Här är det riktigt ruskväder, fick Anjo att kissa därute, inte mer. Det är bara att det för hans skull blir en stunds uppehåll under dagen.
Glögga på, vetja!