Sidor

tisdag 4 november 2014

Höst??


Det är det! Trots att vi här i södra delen av vårt avlånga land fortfarande har "metrologisk sommar"!
Ur led är tiden, eller i alla fall temperaturen....
Men visst är det skönt att bara slänga på sig en tunn tröja när hundarna ska rastas!? Så inte klagar jag.
Dis och dimma hör ju hösten till, och det har vi fått vår beskärda del av. Men ändå kan jag inte annat än njuta av årstiden.
Tycker bara så synd om alla de som drabbas av höstdeppighet..... Alla de som inte kan njuta som jag gör. Hösten inbjuder ju till så mycket. Långa promenader i skogen och sedan den där njutningen av att bara få sitta ner med ett handarbete i händerna. Allt blir så mycket lugnare på hösten. Ja, jag njuter.....












Stickat har det blivit sista månaden. Babysetet är ju klart och ett par sockor hanns det också med innan den lille fick se dagens ljus.

Farmor och farfar blev vi för tredje gången till en liten Tristan, som nu får dela sin födelsedag med storasyrran som fyllde 9 år, dagen han föddes. Nu väntar jag bara på att få snusa lite babydofter om någon dag. Ska bli så mysigt.....
Efter att ha "tokstickat" för att bli klar i tid, går ju musten ur en när allt är klart. Då behövs inspiration för att få något nytt på stickorna. Och vad är bättre än lite mönstertidningar....
Fyndade två tidningar à 59 riksdaler, sist jag var och handlade. Fanns massor av inbjudande mönster i båda tidningarna, så då blir det ju genast beslutsångest...... Inte bra det heller. Men jag får väl vänta ut beslutet lite.
Väntar ju ett barnbarn till  i slutet på året, så i brist på beslut om större projekt, får det väl bli ett babyset till nästa lilla människa också.
Sysslolös behöver jag ju inte vara......

SES!!

Inga kommentarer: