Sidor

lördag 8 november 2014

FYND!!!!

Vilken lycka!
Jag har fått tag på en bok som jag länge velat ha!
Vet inte hur många gånger jag lånat den på biblioteket.
Men nu är den MIN! Begagnad, men som ny!
Vet att det finns en nyutgåva på engelska, att köpa på Adlibris. Men den här är från början av 90-talet och på svenska!
Inte för jag tycker det är något problem att sticka efter engelska mönster, men just den här har jag velat ha på svenska.
Så vackra bilder och så fina tröjor! Vet inte vilken jag vill göra först?!

Men först måste jag ju sticka ett babyset , till barnbarnet som beräknas komma till jul.
Har börjat på en tröja i riktigt ceriserosa. Jodå vi vet att det blir en tjej, så det ska nog vara OK med rååååsa.
Och eftersom jag är så sugen på en "fiskartröja" fick mönstret bli inspirerat av det. Stickar efter ett Dropsmönster, igen, Baby Drops 1-2.
Även detta garnet kommer från "stashen", Sandness Lanett Babyull och jag har tre nystan som jag fått i ett garnbyte. Det räcker till tröja och mössa i alla fall. Sen får vi se om det blir byxor också......

Novembervädret har infunnit sig och både två och fyrbenta kurar inomhus i stugvärmen. Fast en del behöver lite extra värme.......

Idag blir det inte många knop här! Två jobbarnätter att se fram mot. Så då blir det till att vila, så man orkar jobba de där 10,5 timmarna per natt.
Så nu blir det ljudbok och stickning resten av eftermiddagen!

Trevlig helg!!

Inga kommentarer: