Sidor

lördag 12 november 2011

Snart klart!

Jag kan vara ganska envis, när jag sätter den sidan till! I bland är det ju positivt, men andra gånger är det en nackdel. Just nu har det faktiskt varit på pluskontot! Restgarnströjan är klar!! Äntligen....
Hoppas nu att dottern blir nöjd med resultatet.
Kvarvarande monteringsprojekt är på god väg att bli färdigt, nämligen min Alan Dart tomte/gnom! Jag vet inte varför jag skulle ge mig på att göra den? Visst är den fin på bild, men vilket pyssel att få ihop den..... Jag avskyr att pyssla, så jag måste haft hjärnsläpp när jag beställde den!
Men som sagt jag har ju nytta av min envishet även till detta monteringsjobb! Om jag låter bli att börja på något nytt innan tomten sitter färdigmonterad, så kanske den kan bli klar????
Men det är ju det, som är det svåra! Att inte börja på något nytt......
Var på Rusta i går, och vad händer?? Jo, ännu mer garn med hem! Inte för att jag behövde mer precis..... Denna gång blev det två nystan 7 Bröder, (lika bra att ta till ordentligt), ett ljusgrått och ett marinblått. Det är tänkt till vantar....... Vill börja nu, men den där j-a tomten ska bli färdig först!

Jag o M har dragit igång eget "stickcafé" här i byn! Det var en chansning, skulle det komma några?? Och visst har det kommit fler än vi vågat hoppas på! Vi är runt 10 stycken varje gång och det känns ganska lagom. Kaffe fixar vi till självkostnadspris och den som känner för det, tar med fikabröd. Massor av mönster byter ägare och så hjälper vi varandra, när vi kör fast. Och så det viktigaste: vi har så kul!!

Just nu är det sockor och vantar som stickas i parti och minut. Det gäller att bunkra inför vintern....

I går blev det lite agilityträning på klubben. När vi tröttnat på det tog vi en omgång Rallylydnad också. Qeylah var riktigt duktig på Rallyn, fastän det är flera år sedan vi gick kurs. Så det blir nog fler gånger vi går en bana.... Tack Marie  för en givande fredagsförmiddag!

Idag har jag bara tagit det lugnt och slappat mycket! En långpromenad med mannen och hundarna i det fina höstvädret har det blivit, men annars inte så mycket mer. Ska in och jobba mina två nätter, så det gäller att vara utvilad när jag går på.

Hoppas ni får en fortsatt fin helg!
På återseende.

6 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Skönt att du äntligen färdat tröjan, såklart dottern blir nöjd med den, den är så snygg.
Så roligt att det kommer så många till ert nystartade stickcafé alltid en chansning om man ska våga eller inte. Synd att jag har en bit att köra annars skulle jag dykt upp på cafét.
Kram!

skapa och inreda sa...

Härliga färger på den fina tröjan!
När du väl fått i hop alla delarna till Allan Darts gnom kommer du att bli så nöjd. Förra året satte jag ihop 12st, pilligt men resultatet varar ju många jular :)

Eva Hudin sa...

Fin restgarnströja. Jag har stickat mössor och strumpor av Rusta-garnet. Bra garn till ett bra pris!

Anonym sa...

Tröjan är, om möjligt, ännu snyggare IRL =)
Visst är det kul att det kommer så många till "vårt" stickcafé!
Nämen kan det vara möjligt att du har köpt på dig mer garn *hehe*
Hörs i veckan!

mammas glutenfria blogg och nattstickan sa...

Vilken fin tröja, jag blir inspirerad att göra något liknande. Restgarner finns ju alltid, förutom allt annat garn jag har.
Jag har också tänkt på att fixa ett stickkafe, men inte riktigt vågat och inte vet hur jag ska börja.

Anonym sa...

Finns inget mysigare än mohair!
Testa gärna med dubbelt garn. Borsta sen med:
www.jula.se/liten-hundkarda-796103

Ta en titt på en som säljer dom på Ebay:
www.hotmohair.com