Sidor

fredag 18 november 2011

Klar....

.... och med knappar! Det är femtimmarskoftan! Även en matchande babyhjälm har det blivit. Ja, knapparna har jag tiggt till mig, så storleken är kanske snäppet för stora, men det får duga!
 Eftersom allt nu är färdigt, så har jag börjat på lite nytt! Ett par enfärgade vantar med fläta, i ljusgrått 7Bröder. Lagom avancerat att ha med till jobbet! Sen har jag börjat på en sjal.... Och redan hunnit repa upp en gång och dessutom stickat baklänges ett par varv! Undra hur det här ska gå??? Garnet köpte jag med ett sjalmönster i Kilafors, på Garntjänst. Men jag tyckte att mönstret såg alldeles för svårt ut, så jag har letat på nätet och hoppas nu att det jag valt, ska vara lagom svårt för mig!  Jag återkommer med bilder, när jag kommit en bit på väg.

Med posten idag kom den här:
I vår rasklubb har vi "listor" för olika aktiviteter, utställning, lydnad, bruks och agility. Qeylah och jag lyckades med tre godkända tävlingar i agility komma på 7:e plats! Inte illa för gammal tant med nybörjarhund! Det var förra årets resultat. I år har det inte blivit så mycket tävlande för vår del. Men vi har en godkänd tävling i alla fall.... Får se vad det räcker till, när året är slut?!

I helgen blir det till att sova skönhetssömn! Två jobbnätter väntar, så i kväll bär det av med vantstickning i väskan!

Hoppas ni får en fin helg!
På återseende.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej vad söt koftan blev kul att göra något som går snabbt ibland. O Grattis till utmärkelsen. Jätteskoj när det går bra. Ha en skön helg trots arbete. Kram Beijan

Hedvig sa...

Jättefint set! :)