Sidor

onsdag 20 juli 2011

Varför??

........försvinner tiden så fort när man är ledig?? De här sista dagarna av semestern gick bara upp i rök! Puff, så är de borta! Suck, nu börjar kneget igen och det är många veckors jobb innan det blir sommarsemester igen. Som tur är ska vi vara lediga en vecka framåt hösten. Kanske det kan bli en kortare tur med Husbilen då?

Precis som jag misstänkte har det inte blivit stickat särskilt mycket, eller rättare sagt bara några varv på restgarnströjan i mohair, som jag slet åt mig i går morse, när jag skulle till stickcaféet! Åh, vad det var kul att träffa sticktanterna igen. Det blev mest pratat och fikat, bara lite stickat. Men var gör det! Hösten är lång och det blir säkert mycket  tid till sticket då.

I måndags gjorde Gina sin första bekantskap med vår veterinär:
Allt gick bra och veterinärintyget ( till försäkringsbolaget) var: UA. Men det visste vi redan innan!! Det blev en promenad till veterinär Cecilia, eftersom hon har sin praktik här i byn. Hade jag varit siså där hälfen så gammal som jag är, kunde jag känt mig som de där superstaren, som promenerar runt med liten hund på armen!! Nu fick jag bara kånka hem 2,3kg Italiensk Vinthund, hade inte ens nån snygg liten väska att stoppa henne i! Men vadå, med mina 50+, lite smårund och gammalblond hade det inte hjälpt med en snygg väska! That's life!!

Efter stickcaféet i går förmiddag, packade vi in hundarna i bilen och drog till campingen, där Husbilen står. Vi tog vägen förbi Djuraffären, och inhandlade en transportbur till Gina. Ska hon följa med till agilityträningen, så måste hon sitta tryggt. Vädret var så skönt i går, att vi stannade långt in på kvällen på campingen. Lägenheten var alldeles för varm och tråkig att tillbringa en sån fin dag i. Det blev ingen agilityträning i gårkväll. Vi tar det nästa vecka...
Buren stod framme och grinden öppen, men nej, där skulle det inte sovas! Det blir till att burträna, så hon känner sig trygg, när vi åker bil.
Iglon är däremot en trygg sovplats, även när den är i Husbilen. Ska prova att ha den i buren.......

Eftersom vi hoppade över träningen i går kväll, blev det en sån där härligt lång promenad med M och labbarna, idag på förmiddagen istället! Hundsläpp på ängen.......

Bästa kompisarna Saga och Winnie!

Det var fyra lyckliga hundar som sprang så grästuvorna yrde!! Gammel-Line fick vara hemma med Gina och husse, och det var hon lika nöjd med. Om en vecka fyller Line 11år!! Grå om nosen, men förhållandevis pigg! Hoppas hon hänger med ett tag till!
I eftermiddag är det mulet och regnskurarna avlöser varandra. Tror jag ska prova att sitta på balkongen, och ha en stickning som sällskap! Kan nog vara lagom ansträngande, så här på sista lediga dagen innan jobbet startar!

På återseende.

2 kommentarer:

Skarvtjärns Greta sa...

Underbart är kort

Eva Hudin sa...

Tiden far fram som en stormvind för det mesta, tycker jag.

Liten hund i famnen tycker jag vi sett nog av, kan de stackarna inte gå själva... En levande accessoar! Vad blir det härnäst?

På campingen som ligger nästgårds mig visar stor skylt FULLT. Fullt av husbilar, husvagnar och några tält. En liten husbil vore något, men plats för mig, Disa och katterna. Och kanske en hund till.

Lyckliga hundar som springer på en äng, det är lycka det! Och Gina är så fin.