Sidor

fredag 2 februari 2024

Årets första....

2 Februari
Semla!
Satt som en smäck, till gårdagens eftermiddagsfika. Handlade på Konsum i byn. Bakad av Urshults bageri. Riktigt god!
Gårdagen ägnades åt att sy! Det var etttag sedan. Tycker det är avkopplande vid symaskinerna. Igår blev det en tunika till syrran.  Rustas glittertyg i svart.
"Hide away" från Ottobre 2/2017. En modell som hon gillar. Tyget är inte det roligaste att sy i......men nu är det gjort. Innan jul, sydde jag en klänning till dottern, i samma tyg. Modellen då, var "Sunday Morning",  från Sewingheart design. Det är också en användbar modell.
Igår blev det en förmiddagspromenad med dogsen i skogen. Där fick vi lite lä för vinden. Jag trodde det skulle vara mer blött i marken, än det var, efter snösmältning och regn. Men blåsten har väl hjälpt, för att torka upp en del.
Igår kom mitt garn, som jag budat hem från Tradera! Plötulopi, ospunnet isländskt garn.
Men jisses - vad det luktar får!😱 Det får lufta sig på altanen ett tag. Det dröjer innan jag ska sticka med det. Garnet räcker till mer än en tröja och jag har ett par mönster i åtanke. Hoppas bara att det inte är allt för besvärligt att sticka med......
Även idag, följde gubben och hundarna med, när jag tog mitt #kallbad. Det var ju inte det bästa vädret, idag heller. Men vinden hade inte dragit igång allt för mycket. Mulet och grått, är den här årstidens väder.
Regn och blåst och plusgrader, har reducerat istäcket rejält. Nu är det bara en tunn hinna kvar. Misstänker att den bryts upp i blåsten och regnet som drar in under eftermiddagen!
I morron ska det fortsätta blåsa friska vindar, V 8/16! Halvklart lovas det.... så kanske jag utmanar vinden för ett dopp i plurret? Återstår att se!
Nu ska jag återgå till stickning och ljudbok. Det är en perfekt kombo, när regn och rusk drar fram!

Siv

Inga kommentarer: