Sidor

söndag 18 februari 2024

Kalla bad.....

Ja, det har det blivit den här veckans alla dagar! Vädret har inte precis varit det bästa!
Duggregn, dimma och endel vind! Men igår tittade solen fram! YEH!
Dessutom, var det knappt någon vind! Ett riktigt önskebad, blev det! 
Men idag var skitvädret tillbaka....... med minusgrader, till råga på allt!
Så i badviken låg det en tunn ishinna på ytan!
Lagom när jag och mitt badsällskap fått på oss badkläderna - drog vinden igång! Shit, vad det blev kallt!🥶 Nej något njutningsfullt dopp, blev det inte.
Annars då?
Som vanligt har jag stickat och lyssnat på ljudbok! Vad vore livet utan dessa attribut? 
Min islandströja är nu klar! Tjoho!
Den har också fått ett "bad" nu på morgonen, och ligger på tork. Den blev lite "luftig", men helt OK. Får se hur den känns när den torkat.
Sockorna börjar också bli klara.
TV-stickningen har bara mågra varv resår kvar. Jag tycker att de här sockorna bliir riktigt fina, i restgarnerna!
Nästa par, är också lite av ett restgarnsprojekt. Det fanns inte så mycket naturvitt garn kvar. Och så hittade jag lite vitt sockgarn i gömmorna. Men det fick bli ljusgrått emellan. Det passade bra, för det blir en grrå häl också. Tänker nog sticka resåren i grått, när det vita är slut.

Det har blivit lite mer matlagningsförsök i Airfryern!  Potatisgratäng, till exempel. Följde temperaturanvisningar jag hittat på nätet...... men det räckte inte långt! 40 min på 180° innan den var ätbar! Det skulle bara ta 20 min! Ska kanske höja temperaturen nästa gång? Även en blomkålsgratäng fick "bakas" betydligt längre! Känns lite hopplöst.....
Men "skam den som ger sig"! Det är bara "på det igen!"

Nu är det dags att testa mer isländskt garn - Plötulopi. Ett ospunnet garn (som luktar massor av får), som nog inte är helt lätt att sticka med! Men vad vore livet utan utmaningar? Ska bara bestämma vilket mönster jag ska sticka efter - sen drar jag igång!

Siv

Inga kommentarer: