Sidor

fredag 23 februari 2024

Regn och blåst, regn och.......

Det är så senaste veckans väder har varit. Inte syns det någon ändring på väderläget heller! Men visst, någon enstaka dag, finns det en liten chans på någon glimt av solen.
Idag är faktiskt en sådan dag - och då blåser det kuling! Ja, man kan ju inte få allt.....
Det har blivit en del #kallbad sista tiden. Men i regn och i kulingvindar, blir det inga bad! Det ska ju vara njutningsfullt.
Idag åkte Lundhagskängorna fram, för en promenad i skogen! Vi gick bakom "slingan", för att komma undan vinden. Det var rejält blött på stigarna, så skovalet var perfekt.
Myra hittade en trofé, hängandes i en buske!
En tappad vante går det ha hur kul som helst med! Hon bar runt på den och lekte med en en bra stund.
När viltlukterna tog överhand, var inte vanten kul längre!
Vi fick i alla fall en fin promenad, med lite vårkänsla i luften. 
Sen sist, har båda paren sockor blivit klara. Det var en hel del trådar att fästa på restgarnssockorna!
Även de mönsterstickade sockorna, var stickade med restgarner.
I går la jag upp till ett par nya sockor. Måste ju ha en TV-stickning!
Det får bli ett par "regnbågssockor". Garnet är OPAL, mitt favoritgarn till sockor.
Dessutom har jag lagt upp till en ny tröja! Även det en typ av islandströja. Telja heter mönstret, som är till Lettlopi. Men jag ska sticka den i Plötulopi!  Ospunnet garn som kommer i "kakor"! Skört som tusan! Så det gäller att inte dra i garnet och att sticka löst! Inte det lättaste, när man som jag har en fast stickfasthet! PUH!
Men övning ger färdighet......eller hur det nu är?
Garnet har jag budat hem från Tradera! Totalt har det blivit 1100g!😱 I ett flertal färger, för att ha till mönsterstickade ok. Får se om det blir fler tröjor i, när jag är klar med denna.
Stickar ärmarna först, och har kommit en liten bit. Garnet är betydligt mjukare än Lettlopi, och det blir ett mer luftigt "tyg"! Ser fram emot resultatet.
Det var väl allt för idag.

Siv

Inga kommentarer: