Sidor

söndag 11 oktober 2020

Sytt lite....

Har fått lite sytt.
Testar att sy bebiskläder. Pilligt och dessutom behövs större tygbitar än man tror! Har sytt med stuvarna som jag fått av bästa sykompisen. Mönster från Ottobre 1/2019. Bodyn saknar knappar, annars är  den klar. Ska även testa  en body från boken " Heilt spesiel, sy till liten og stor". Lite kul, trots allt att sy till så små barn.
Jag har även sytt upp en stuv jag köpte på "Lisas Tyger" i somras. Det blev en tunika till Mor.
Den får nog bli en födelsedagspresent.
Så har jag äntligen plockat upp min Juki MO-735 ( min Husbilsmaskin), från kassen, jag haft den nedpackad i. Nu blir det hårdträning på den, inför Sylanet om två veckor! Vill ju kunna få till bandkantningen bra, med den också. Hade ju tänkt mig att bara ha med den till Sylanet.......
Idag har jag varit med Syrran och handlat tyg! Vi åkte till Kallinge och "Prins 21 design och hobby". Vi hade kollat in hemsidan innan - vilket behövs - om man ska hitta något över huvudtaget! Blev lite tyger med hem, så nu har jag tyg att sy av, räcker nog hela vintern!😮 Har ju fått några meter innan, som Syrran köpt under sommaren........
Jag har beställt ett nytt mönster från "SoSewMe", - "The Cleaner" - ett klänningsmönster för både vävda tyger och trikåtyger. Ska bli spännade att testa! 
Syrran hade även en sommarklänning med sig idag. Hon vill ha nya i samma modell! Så jag ska rita av den och sy upp nya av mönstret. Lite pill, men ska faktiskt bli kul.

Vi tog en tur i skogen idag, mannen och jag, för att se om vi hittade någon svamp! Det gäller ju att vara optimist!😮 Vi hittade två (2!) gula kantareller! Inte mycket att hänga i julgranen! Men jag hoppas det blir lite trattisar, framöver. Vi har ju fått en del regn sista veckan.......

Det var allt för idag!
SES!


Inga kommentarer: