Sidor

onsdag 21 oktober 2020

Sytt liiite mer.....

Har testat mönstret på babybody från "Heilt spesiel". Den var helt ok att sy. Övat med bandkantare på min Juki. Det blev faktisskt riktigt bra. Äntligen! 
Har ingen bild på bodyn. Men jag har även sytt en tröja i tyget som blev över från Syrrans tunika.
Tänkte gå på biblioteket och låna lite Ottobre mönster-tidningar. Vill ha lite fler mönster på tröjor och byxor i små storlekar. Jag har klippt ut en tröja i storlek 92 cl, också. Den får följa med på Sylanet, som är på lördag 24/10. Ska även klippa ut en tröja med lång ärm till Siri, som jag tar med. Två tröjor till Tristan ligger redan i högen med utklippta projekt. Får se om jag klipper ut något till Syrran, som jag kan ta med också.... har ju "några" meter tyg som ska sys upp till henne!
Rusta har börjat sälja sina jultyger och dottern kunde tänka sig mörkblått till Siri och grått till sig själv! Med andra ord...... dags att besöka Rusta och handla "glittertyg"!
Jag har ju även sytt en T-shirt till Siri. 
Två mössor, har det också blivit.
I vilket fall som helst, så är jag supernöjd med mina maskiner. Har inte bestämt vilka som får följa med på lördag........

På stickfronten - inte särskilt mycket! Vänsterhanden krånglar fortfarande! Ska aldrig mer sticka med lingarn, eller annat stumt garn! Nu är det mer än ett år som handen krånglat! Ja,ja, jag började på ett par sockor till mannen. Det var "Miss Evil Knits" mönster "Evil Stripes". En KAL, på YouTube, där man fick "mönstret" i  delar. MEN, jag tyckte inte det blev bra, och så hade jag stickat ihop två maskor 6 varv ner.- då repade jag skiten! Nu blir det mina vanliga sockor till gubben. Resår på ovansidan av foten och"fleegle heel". Sen får jag se omdet blir ränder på skaftet!
Stickar med näst sista nystanet Opalgarn, i ljusgrått. Nu är det inte mycket sockgarn kvar i mitt lager. Har några nystan Regia och nån härva med handfärgat sockgarn och så ett nystan lila Opalgarn. Snart dags att fylla på lagret igen?
Handlade en sticktidning idag.
Är lite sugen på att sticka en Islandströja igen..... Får se om det blir av. Det är ju tufft ullgarn, som gäller, i så fall. Vi får se. Den där "Trouville", är jag ju också sugen på!
Idag har jag "lunchat" med dottern. Så mysigt att bara vara vi två. Har ju en massa att dryfta, som är bara för oss.......

Ja, det var allt för idag!
SES.......


Inga kommentarer: